ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial. Olivier Van Houtte, CEO al Cargus: Piaţa de e-commerce va continua să crească tot mai repede

04.10.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Clienţii din retail vor miza în continuare pe e-commerce da­to­rită varietăţii foarte mari şi dis­ponibilităţii, iar produsele vor fi livrate către aceştia cu aju­torul lockerelor, explică Olivier Van Houtte, CEO al Cargus, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial.

„După doi ani de pandemie sunt mulţi clienţi care revin în retailul tradiţional pentru o ex­perienţă, dar comerţul electro­nic va continua să crească mai repede decât cel tradiţional deoarece internetul oferă o gamă foarte mare de produse, foarte multe alternative decât atunci când mergi într-un singur loc. Din acest motiv e-commerce-ul va continua să urce pentru că oamenii deja s-au obişnuit să cumpere online. Acum totul e pe internet, de la maşini, asigurări, cumpă­rături“, a spus Olivier Van Houtte.

Cargus şi-a lansat propria reţea de lockere, având în plan investiţii de 40 milioane euro în următorii doi ani şi jumătate, iar primele 300 de unităţi vor fi amplasate în Bucureşti. Lockerele sunt produse de SwipBox, furnizor internaţional de maşini automate de coletărie (Automated Parcel Machine - lockere), cu prezenţă în peste 60 de ţări. Lockerele vor fi amplasate în reţele de retail, benzinării şi, de asemenea, în zone rezidenţiale dense, dar uşor accesibile. Lockerele vor completa reţeaua out of home (de proximitate) Cargus. Compania de curierat estimează că până la sfârşitul acestui an va ajunge la aproximativ 3.000 de puncte partenere SHIP & GO, care va include magazine partenere şi lockere.

„Este obligatoriu să facem un pas îna­inte, să ne adaptăm la noua realitate şi la ce­rerea pieţei şi să fur­nizăm o soluţie de liv­rare eficientă, accesi­bilă şi sustenabilă. Lan­sarea reţelei de lockere Cargus re­pre­zintă o decizie im­por­tan­tă în strategia noas­tră de dezvoltare, pentru că vine în com­pletarea reţelei noas­tre na­ţio­nale out of home SHIP & GO şi oferă o so­luţie inova­toa­re pen­tru magazi­nele on­line, locale şi inter­na­ţiona­le, dar şi pentru clienţii acestora. Următorii ani vor conduce la o schimbare de paradigmă pentru Cargus şi, cred, pentru întreaga piaţă de curierat“, susţine Olivier Van Houtte.

„Ce facem noi, incusiv legat de lockere, urmărim satifacţia clientului. Vorbim de un trend european, iar România a fost una dintre ultimele pieţe cu astfel de soluţii, dar românii învaţă repede. România este acum în top 5-6 pentru lockere spre exemplu. Clienţii vor flexibilitate, vor să nu mia aştepte curierul acasă. Noi suntem astfel şi mai eficienţi şi putem veni cu un tarif mai mic. De aceea avem cea mai mare reţea de astfel de soluţii din ţară“.

 
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial