ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial. Lucian Peticilă, Allview: În România se pot instala peste 3 mil. sisteme fotovoltaice numai de case în următorii zece ani

02.06.2022, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

Cererea pentru panouri fotovoltaice creşte constant pe măsură ce preţurile energiei electrice şi gazului cresc. Din cele circa 7 mil. de case din România, panouri pot fi instalate pe cel puţin 3 milioane, conform celor de la Allview.

Lucian Peticilă, CEO-ul şi fondatorul mărcii Allview prin compania Visual Fan, vrea să extindă businessul pe piaţa panourilor fotovoltaice, o piaţă cu un potenţial de peste trei milioane de kituri în următorii ani.

„La nivel de România sunt 7-7,5 mil. case, 45% din acestea suporta montarea de panouri fotovoltaice, adica circa 3-3,5 mil case, iar 20% dintre clienţi doresc dar trebuie un anumit buget pentru instalare. 2-3% din aceste case au deja instalat sau sunt în contract pentru instalare. Această piaţă de 2,7 mil. sisteme fotovoltaice va exista în următorii zece ani. Acum pe această piaţă nu există întârzieri de livrări sau probleme cu producţia deoarece piaţa este la început. Cererea a apărut din cauza situaţiei geo­politice actuale, situaţie pe care o avem de trei luni“, a declarat Lucian Peticilă în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului realizată de Ziarul Financiar şi Element Industrial.

Visual Fan SA, companie listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul ALW şi deţinătoarea brandului Allview, anunţă a intrat în industria solară, prin lansarea proiectului „Solar Energy“, cu primele panouri solare şi a unor kituri atât on-grid, off-grid sau sau în sistem hibrid.

„Noi nu vedem businessul doar pe termen scurt, ci şi pe termen lung, motiv pentru care vrem să dezvoltăm ceva durabil şi sustenabil. Astfel dezvoltăm divizia Green by Allview şi care include tot ce înseamnă reducerea amprentei de carbon. Avem şi echipele noastre de montaj pentru panouri cât şi echipe partenere. Din data de 20 iunie încep montajele, discutăm cu clienţii pentru primele detalii“, a spus directorul companiei.

Pe de altă parte, el explică faptul că „businessul de bază este tot în IT&C - laptopuri, tablete. Există concurenţă mare, dar asta nu înseamnă că nu ne dezvoltăm. Avem în lucru un flagship pentru anul acesta, pe care îl vom lansa în vară sau toamnă, dar tot rămânem în zona de IT&C. Anul trecut am lansat telefonul cu comenzi vocale în limba română, televizorul care de asemenea poate primi comenzi vocale. Anul acesta vom avea şi o nouă generaţie de televizoare cu un alt tip de display“.

Visual Fan are o suprafaţă logistică de 2.000 mp de spaţiu de depozitare şi colaborează cu companii specializate de logistică din Bucureşti.

„Înainte termenul de livrare era de 60-90 de zile, iar acum am ajuns la 75-120 de zile. Congestia din Constanţa nu este rezolvată şi căutăm soluţii. Aducem produse şi din Turcia sau accesorii chiar din România, şi aici se produc componente pentru televizoare. Vom aduce în portofoliu şi staţii de încărcare pentru maşini electrice“, a spus Lucian Peticilă.

Visual Fan a lansat la finalul anului trecut primul model de maşină full-electric - Skywell ET5, cu care îşi face debutul pe piaţa auto din România, acesta fiind importat din China. Demararea acestei noi linii de business s-a realizat prin deschiderea unei companii ce are ca obiect de activitate principal distribuţia de maşini electrice - Visual EV SRL, al cărei capital este deţinut în proporţie de 95% de către Visual Fan.

„Pe auto avem deja un dealer pentru Skywell şi vom mai deschide în perioada imediat următoare încă un showroom. Cerere pentru maşini electrice există şi noi putem livra în cel mult trei luni. Trendul este unul de creştere iar noi vom mai avea o a doua maşină în portofoliu“, a spus CEO-ul companiei.

Visual Fan a înregistrat, în anul 2021, o cifră de afaceri de peste 24 milioane de euro (121 milioane de lei) din vânzarea de dispozitive electronice, respectiv un profit net de 1,7 milioane de euro (8,4 milioane lei) pe acest segment de business, care reprezintă activitatea de bază a companiei.

Compania a raportat un profit net de 2,1 milioane de lei în T1/2022, de la 6,8 milioane de lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, reprezentând un declin de circa 69%.

Cifra de afaceri a societăţii a atins 25 milioane de lei la nivel de grup, în scădere cu circa 50% prin comparaţie cu T1/2021, conform calculelor efectuate de ZF pe baza datelor din raportul trimestrial de la BVB. Marja netă de profit a scăzut de la 13,8% la 8,5%. Grupul este format din Visual Fan (Allview), Intervision Trading, Headlight Solutions şi Visual EV Distribution.

„Cifrele înregistrate în T1 se află în concordanţă cu bugetul previzionat pentru 2022, ţinând cont de sezonalitatea businessului nostru şi sectorului IT&C. Rămânem optimişti cu privire la evoluţia acestui an, datorită integrării strategiei Green by Allview, pe care am început să o implementăm încă de la finalul anului 2021 prin lansarea pe piaţa românească a companiei Visual EV Distribution şi a SUV-ului full electric Skywell ET5, iar în 2022 vom continua cu dezvoltarea a două proiecte importante: ERA şi Solar Energy“, se arată în raport.

Compania argumentează că a ajuns la rezultatul din T1/2022 pe fondul unui mediu global incert, acaparat de o situaţie macroeconomică mai puţin favorabilă la nivelul industriei IT (criza semiconductorilor, creşterea continuă a costurilor de transport, criza containerelor şi criza energetică) şi dominat de o permanentă stare de prudenţă.

În ceea ce priveşte previziunile anului 2022, compania rămâne optimistă cu privire la redresarea economică din acest an. Acţiunile ALW se apreciau cu 10,5% la jumătatea şedinţei de tranzacţionare de vineri, pe un rulaj de 67.000 de lei. De la începutul anului, compania a scăzut cu 33% pe tranzacţii  de 2,1 milioane de lei. Cu o capitalizare de 95 de milioane de lei, societatea este controlată în proporţie de 82,8% de CEO-ul şi fondatorul Lucian Peticilă.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial