ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Valentina Bănică, Meves.ro: Producătorii lucrează acum cu stocuri mici şi trebuie să comandăm cu cel puţin jumătate de an înainte

03.05.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Scumpirea materiilor prime şi a transporturilor determină şi producătorii să fie mai atenţi cu stocurile, iar cei care au magazine online ajung să comande produse cu un sezon înainte.

„Furnizorii sunt din Uniunea Euro­peană, dar şi din Australia. Am ajuns până acolo deoarece pentru un site la început de drum contează mult exclusivităţile. Jucăriile magnetice sunt un exemplu, iar pentru ele am avut o cerere foarte mare, am reuşit să vindem într-o oră şi jumătate peste 600 de bucăţi. Mai avem din Germania, Olanda, Danemarca – luăm în special partea de outdoor care este tot mai căutată, de asemenea aducem produse din Norvegia precum ghiozdane pentru şcoală. Noi acum dăm comandă din primăvară pentru toamnă sau iarnă, iar vara dăm comandă pentru primăvară-vară. Producătorii nu mai lucrează cu stocuri foarte mari şi precomenzile îi ajută mult. Pe noi ne costă pentru că le plătim – costă 20-30% spre exemplu. La început ne-am confruntat cu această problemă, comandam prea târziu. La jucării este mai simplu, mai găseşti pe stoc, dar şi acolo cererea este foarte mare“, a spus Valentina Bănică, cofondatoarea meves.ro.

În cadrul magazinului sunt listate câteva sute de produse, de la haine care au între cinci şi zece măsuri per articol la jucării.

„Perioada de pandemie a susţinut mult comerţul online, iar numărul comenzilor a crescut. Cele mai mari provocări au fost legate de stocuri în ultimul an. Din cauza problemelor legate de transport şi pro­ducţie, ne-au ajuns produsele la final de sezon. Aveam produse de toamnă-iarnă  care ne-au fost livrate primăvara. Întârzi­erea de transport şi de producţie la furnizori ne-a afectat. La producători ne-am con­fruntat cu situaţia în care aceştia rămâneau fără stocuri la două săptămâni de la des­chi­derea comenzilor“, a spus Valentina Bănică.

Businessul a început cu produse depozitate în apartament, iar ulterior pe măsură ce volumele au crescut au închiriat un spaţiu de depozitare, iar următorul pas îl va reprezenta depozitul profesionist.

„Acum avem închiriat un spaţiu de depozitare, însă la început foloseam o cameră liberă din apartament. Businessul a început cu 10.000 de euro, 5.000 de euro fiecare partener.

Suntem în discuţii să intrăm şi într-un marketplace. Pasul următor îl reprezintă distribuţia, noi suntem importatori pentru anumite produse şi aici le putem vinde şi către alte magazine“, a explicat cofondatoarea magazinului.

În primul an cifra de afaceri a magazinului a fost la peste 200.000 de euro, iar pentru al doilea an miza o reprezintă creşterea chiar şi în contextul creşterii preţurilor.

„Pentru cel de-al doilea an vrem să creştem dar depindem de mai mulţi factori, cum ar fi transportul. Să aducem o cutie din Franţa ne costă 100 de euro. Produsele s-au scumpit însă ne aşteptăm ca vânzările să crească în continuare“, a explicat cofontatoarea.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial