ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Viorel Leca, Gebrüder Weiss România: În martie volumele au început să se comprime. Volumul de mărfuri transportate anul trecut prin serviciul Home Delivery a crescut cu 30% faţă de 2020

05.04.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de transport şi soluţii logistice, anunţă o creştere cu peste 30% a volumului de mărfuri transportate anul trecut prin serviciul Home Delivery, nişat pe livrarea la domiciliu a comenzilor tip cargo (minim 25 kg). De asemenea, şi cifra de afaceri realizată pentru această linie de business a crescut cu  6%, comparativ cu 2020.

„Am demarat în 2018 programul Home Delivery şi nu ne-am aşteptat la explozia de după pandemie. S-au comandat de la gresie, faianţă. Dar acum vânzările au scăzut, nu doar pe online. La noi transportul internaţional de mărfuri are o cotă mare, import-export, iar exporturile sunt dominate de automotive, în special din zona Ardealului. Dacă aveam infrastructură, vedeam şi în Moldova astfel de investiţii“, a spus Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.

Astfel, în 2021 compania a transportat circa 33.500 de tone de mărfuri, direct la domiciliu, comparativ cu 25.500 de tone, în 2020. În acelaşi timp, numărul de transporturi a scăzut uşor, cu 2%, de la 150.500 de transporturi în 2020 la 147.500 în 2021. Acest lucru a fost determinat şi de eforturile Gebrüder Weiss România de a optimiza cât mai bine transporturile pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, dar şi pentru a susţine politica locală de sustenabilitate.

„Noi ne-am adaptat bine la noua perioadă de pandemie. În 2020 la început volumele au scăzut dramatic în toate industriile. Doar zona de food şi FMCG a menţinut volumele, iar în rest au încetinit. Atunci au început să crească toate canalele online, lumea a început să comande, iar noi avem un serviciu de livrare la domiciliu“.

Serviciul Home Delivery a fost lansat pe piaţa din România în 2018 şi se adresează cu precădere segmentului e-commerce, pentru acele produse a căror greutate individuală depăşeşte 25 de kilograme.

Prin urmare, principalii clienţi ai Gebrüder Weiss România pe această linie de business activează în industrii precum retail (mobilier, electronice şi electrocasnice) şi amenajări interioare.

„Home Delivery este un serviciu foarte bine primit atât de clienţii noştri, cât şi de destinatarii finali, care beneficiază de livrare la locul de utilizare/ domiciliu cu doi livratori, livrări expres şi în zilele de sâmbătă. În plus, în cadrul serviciului Home Delivery asigurăm, la cerere, şi montaj, instalare, colectare ambalaje, eliminarea deşeurilor reprezentate de aparatele vechi, precum şi gestionarea retururilor, aceste fiind unele dintre principalele avantaje competitive“, a mai spus Viorel Leca.

În 2021 au fost provocări pe transport maritim, iar costul a explodat de la simplu la triplu pe ruta China-Europa.

„Este greu de spus care e componenta speculativă şi cât ţine de lipsa containerelor. Sunt multe cazuri de amânări de achiziţii. Cân vine vorba de construcţii, preţul la fier-beton s-a dublat. Mulţi amână construcţia sau achiziţia în aceste condiţii. Bunuri albe – avem iar stagnare. Avem din martie o scădere şi destul de bine, procente cu două cifre“, a explicat Viorel Leca.

Un impact pozitiv în creşterea business-ului pe segmentul Home Delivery a avut şi majorarea pieţei de e-commerce. Potrivit unui studiu ARMO & GpeC,  sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu 10% mai mult decât în 2020. De altfel, şi reprezentantul Gebrüder Weiss România preconizează că apetitul consumatorilor din România faţă de comandarea online a diverselor categorii de bunuri va rămâne, în acest an, cel puţin la acelaşi nivel ca în 2021. Tocmai din acest motiv, compania mizează pe o nouă creştere a performanţelor serviciului Home Delivery de-a lungul lui 2022. 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial