ZF Meeting Office

ZF/Mobexpert Meeting Office. Companiile care oferă nivel de excelenţă ca experienţă pentru consumator oferă acelaşi lucru şi pentru angajaţi

19.05.2023, 00:06 Autor: Mirabela Tiron

Aspectul ce ţine de design este primul contact al consumatorului cu un obiect sau cu un spaţiu, însă partea de formă trebuie să fie completată şi de alte elemente ce ţin de func­ţio­nalitate dar şi de interacţiune, ele­mente care să ofere consumatorului o experienţă bună.

„Când facem o amenajare a spaţiilor de birouri începem cu un proces de cunoaştere care este foarte important, începem cu cu­noaş­terea companiei, a filosofiei sale, a clien­ţilor. Apoi venim cu povestea, echilibrul şi ar­mo­nia“, a spus Anca Rohan, CFO al com­paniei de design interior Lemon Design, în cadrul emisiunii ZF Meeting Office, un pro­iect realizat de ZF cu Mobexpert. Grupul de companii a început prin a oferi servicii de design interior pe segmentul rezidenţial iar în 2019 a fost lansată şi divizia de birouri. Lan­sa­rea a avut loc într-o perioadă de creştere eco­nomică şi de boom pe segmentul de office.

„Trecerea din zona de rezidenţial în zona de office a fost organică, la solicitările cli­en­ţilor din zona de rezidenţial, care au vrut să îi consi­liem pe zona de office având în vedere că ei şti­au că livrăm proiecte la cheie. Noi livrăm in­te­grat proiectul de la conceptul de design până la achiziţie şi implementarea efectivă a lucrări­lor, ceea ce ne-a facilitat intrarea în zona de office“. Partea de frumos contează întotdeauna ca o pri­mă relaţie cu obiectul sau spaţiul dar tre­buie sus­ţinută de o poveste, de calităţi, de func­ţiona­litate când vorbim de amenajare, potrivit ei.

„Designul este primul contact al clien­tu­lui cu obiectul respectiv, dacă suntem atraşi de forma, culoarea unui obiect, abia atunci când ne place vrem să îl atingem, să îi desco­perim funcţiunea, modul cum putem să îl în­ca­drăm într-un spaţiu, să îl personalizăm, de aici derivă toată povestea lui“, a spus Anca Scutariu, de­signer de concept la Mobexpert, absolventă a Facultăţii de Arte Decorative şi Design.

Ea a mai precizat că în magazinele Mobex­pert decoraţiunile cu mobilierul se sus­ţin reciproc şi că modul în care sunt „dese­nate“ magazinele este foarte important.

„Este o satisfacţie incredibilă când clien­tul intră să cumpere un set de pahare şi cum­pără tot setingul. Contează cum sunt ampla­sate pro­dusele, este merchandising îmbinat cu es­tetic, am învăţat să văd şi practicul din meserie, nu doar esteticul“, a spus Anca Scutariu.

„Au fost situaţiii când clientul care a venit să cumpere o canapea a plecat cu tot setingul“, a completat ea.

Modul în care sunt aranjate produsele de mobilier şi decoraţiunile se schimbă în funcţie de sezon şi de colecţiile noi, aceste mutări ale produselor în magazine vin în anumite perioade. „În funcţie de sezon reamenajăm zonele, îmbunătăţim expunerea produsului astfel încât clientul să se ducă clar acolo unde are nevoie şi să găsească produsul“.

În piaţă sunt companii care reuşesc să fie campioni când vine vorba de experienţa pe care o oferă clientului, dar şi companii care nu pun accent pe acest aspect. Un brand care stă bine la tot ce înseamnă design trebuie să susţină şi alte elemente ca să aibă valoare în piaţă.

„Imaginea pieţei din studiile pe care le avem începând cu 2019 este polarizată: avem nişte companii campioni ai experienţei clientului, nişte companii care vin din urmă şi companii care sunt într-o zonă de „merge şi aşa“, acestea sunt cele trei mari zone“, a spus Victor Iancu, partener asociat, business design &transformation KPMG.

Cele trei elemente luate în considerare sunt integritatea, adică tot ceea ce crează încrederea unui consumator în brandul respectiv, capacitatea de a rezolva problemele clientului iar aici organizaţiile care rezolvă problemele clienţilor reuşesc să se diferenţieze, iar al treilea element este modul în care o organizaţie setează aşteptările clientului. „Ultimele două sunt personalizarea, să îţi tratezi clientul ca pe o persoană cu aspiraţii, cu vise, şi empatia, acel factor uman de-a te pune în locul clientului şi a vedea ce îşi doreşte“.

Interacţiunea directă cu clientul este cea mai importantă şi poate să fie asigurată doar fizic în magazin, când clientului îi poate fi transmisă povestea produselor, susţine Cristina Olteanu, fondatorul AlbAlb. Ea a dezvoltat în 2018 un magazin de artă şi design românesc, unde a strâns produse de la designer şi artişti români. Compania a lansat ulterior şi un magazin online pentru că avea cereri de la diferiţi clienţI din ţară. „Partea personală nu reuşim să o creăm în online, plusăm pe modul de aranjare al produselor în magazinul fizic, pe poveste şi interacţiune. La noi clienţii aleg produsele pentru poveste şi relaţia personală, lucrăm cu ateliere foarte mici. Când avem interacţiunea cu clientul ajungem să îl cunoaştem şi să îi transmitem din această poveste“.

 

 

Anca Scutariu, designer de concept la Mobexpert

Sursa foto: Andrei Zafiu

Decoraţiu­nile cu mobili­erul se susţin reciproc. Este o satisfacţie in­credibilă când clientul intră să cumpere un set de pahare şi cumpără tot setingul. Este important cum „desenăm“ magazinul, cum amplasăm produsele, este o chestie de merchandising îmbinată cu esteticul, am învăţat să văd şi practicul din meserie, nu doar esteticul. Au fost situaţiii când clientul care a venit să cumpere o canapea a plecat cu tot setingul.

Designul este primul contact al clientului cu obiectul respectiv, dacă suntem atraşi de forma, culoarea unui obiect, abia atunci când ne place vrem să îl atingem, să îi descoperim funcţiunea, modul cum putem să îl încadrăm într-un spaţiu, să îl personalizăm, de aici derivă toată povestea lui.

Fiecare produs are o poveste pe care noi designerii încercăm să o transmitem, experienţa din magazine este minunată poţi lua decizii mai clare atunci când vii în magazine.

Interacţiunea clientului cu magazinul: Primul lucru pe care îl vede clientul este fie o zonă de impuls cu decoraţiuni, în majoritatea cazurilor în funcţie de cum este proiectat fiecare showroom există zone special pregătite care îl întâmpină pe client ca să descopere şi alte zone de mobilier, decoraţiuni. Reuşim să păstrăm un standard comun, toate magazinele să ajungă ca şi prezentare la un tot unitar, ce se întâmplă în showroomul din Băneasa să se întâmple şi în alte magazine Mobexpert la nivel de prezentare, desfăşurare a campaniilor.

 

Anca Rohan, CFO al Lemon Design

Sursa foto: Andrei Zafiu

Partea de fru­mos contea­ză întotdeauna ca o primă rela­ţie cu obiectul sau spaţiul dar trebuie întot­dea­una susţi­nu­tă de o po­ves­te, de cali­tăţi, de funcţio­nalitate când vorbim de amenajare şi de multe alte lucruri ce conturează valoarea frumuseţii şi importanţa.

Trecerea din zona de rezidenţial în zona de office a fost organică, la solicitările clienţilor din zona de rezidenţial, care au vrut să îi consiliem pe zona de office având în vedere că ei ştiau că livrăm proiecte la cheie. Noi livrăm integrat proiectul de la conceptul de design până la achiziţie şi implementarea efectivă a lucrărilor, ceea ce ne- a facilitat intrarea în zona de office.

Este o călătorie de cunoaştere pe care o facem cu clientul, un drum de descoperire pentru că noi creăm toată povestea care la final se va constitui într-o amenajare rezidenţială, va fi acasă, este important să creionăm un spaţiu în care să existe confort, funcţionalităţile necesare stilului de viaţă şi preocupărilor clientului, acest drum de descoperire este foarte frumos.

Avem o organizaţie matriceală, se organizează grupuri de proiect, sunt implicate în grupuri designer, arhitect, project manager, o echipă de peste 55 de colegi cu specialităţi diferite. Când facem o amenajare a spaţiilor de birouri începem cu un proces de cunoaştere care este foarte important, începe cu cunoaşterea companiei, a filozofiei sale, a clienţilor.

 

Victor Iancu, partener asociat, business design & transformation KPMG

Sursa foto: Andrei Zafiu

Aspectul ce ţine de design, de formă, de look este clar primul lucru pe care îl vezi, ceea ce remarci prima dată, mai apoi un brand care scorează foarte bine din perspectiva de design trebuie să susţină şi celelalte elemente ca să aibă tracţiune şi equity în piaţă. Este primul lucru pe care un client îl percepe şi dă tonul.

Imaginea pieţei din studiile pe care le avem începând cu 2019 este polarizată: avem nişte companii campioni ai experienţei clientului, nişte companii care vin din urmă şi companii care sunt într-o zonă de merge şi aşa, acestea sunt cele trei mari zone. Noi ne uităm la elemente punctuale, avem un eşantion reprezentantiv la nivel naţional. Ne uităm la integritate, tot ceea ce creează încrederea unui consumator în brandul respectiv, capacitatea de a rezolva problemele clientului şi modul în care setăm aşteptările clienţilor.

Cei care oferă nivel de excelenţă ca experienţă pentru consumator oferă şi pentru angajaţi. În zona de design a experienţei anagajaţilor sunt aceleaşi principii, poţi face sondaje, trebuie doar să captezi informaţia, cuvântul personalizare este cheie.

Trebuie să plecăm de la înţelegerea cine este omul şi ce doreşte, este în controlul nostru. Acel om are un univers în afara biroului, poţi să aduci elemente pe care le caută în afară, acesta este designul pe care îl facem, cine sunt oamenii şi ce îşi doresc.

 

Cristina Olteanu, fondatoarea AlbAlb

Sursa foto: Andrei Zafiu

Este impor­tant cum aran­jăm şi prezen­tăm produsele cumpărătorilor, deşi prima percepţie la noi este în online, clientul se uită pe Instagram iar când vine în magazine încercăm să le arătăm mai mult. Partea personală nu reuşim să o creăm în online, plusăm pe modul de aranjare a produselor, povestea şi interacţiunea. La noi clienţii aleg produsele pentru poveste şi relaţia personală, lucrăm cu ateliere foarte mici. Când avem interacţiunea cu clientul ajungem să îl cunoaştem şi să îi transmitem din această poveste.

Este mai simplu când ai interacţiunea directă cu clientul, dar noi putem pentru că nu avem atât de mulţI clienţi. Nouă ne place acest tip de cumpărături foarte personalizat, online avem doar o parte din produse, cele mai multe sunt unicat. Mulţi vor experienţa online, rapidă, dar dacă nu vii în magazine pierzi mult din experienţa asta.

Eu am început din a lucra în zona corporate şi am ajuns la un proiect care să fie foarte personal. Acum am această interacţiune care se simte cu totul altfel, pentru mine această interacţiune este importantă. O dată ce creşti ajungi de la vorbit cu creatorii şi clienţii la a face doar partea de management.

 

Andrei Zafiu, fotograf specializat pe fotografie de produs

Magazin fizic versus online. Când vine vorba de o poză în online plecăm de la nivelul aşteptărilor clientului şi acum pentru fiecare tip de fotografie ar trebui să ale­gem un expert. Fotograful trebuie să ştie bine domeniul. Fiecare tip de fotografie este o artă şi trebuie să îţi placă ce fotografiezi.

Este importantă comunicarea, împreună putem să discutăm şi aspectele tehnice, să optimizăm spaţiul pentru a obţine cele mai bune rezultate. Cu designerii mai lucrez pe fotografie de eveniment, acum fiind multe conferinţe. Am şi proiecte în care sunt consultant, stabilim împreună cum combinăm cele două lucruri. Ce îmi place la fotografie este că nu te poţi plictisti, fotografia vine cu provocări.

Ce îmi place când intru într-un magazin este tot ansamblul şi cum este gândită toată zona, dacă este plăcută plimbarea prin acel magazin. (...) Când intru într-un magazin văd lucrurile şi din perspectiva clientului şI a fotografului, dacă văd un covor care îmi place intru pe site să văd cu ce se asortează.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Mobexpert