♦ Reţeaua de service-uri şi dealerii auto trebuie să ţină pasul cu tranziţia către electrificare, iar sprijinul statului în infrastructura de încărcare şi claritatea politicilor fiscale sunt decisive pentru un parc auto mai verde, susţine Laura Bucur, director executiv Porsche Inter Auto România.
Piaţa auto din România se află într-un moment de tranziţie accelerată, în care presiunea reglementărilor europene alături de noile cerinţe ale consumatorilor, impun un ritm susţinut al investiţiilor în electrificare. Laura Bucur, director executiv al Porsche Inter Auto România, punctează în cadrul emisiunii ZF Mobility că doar o abordare coerentă şi colaborativă între mediul privat şi autorităţi poate asigura o dezvoltare sustenabilă a mobilităţii electrice.
„Este esenţial ca infrastructura de încărcare să fie tratată ca o prioritate naţională. Nu putem vorbi despre adopţia în masă a maşinilor electrice dacă nu oferim clienţilor garanţia că vor avea unde să încarce. Iar aici, implicarea autorităţilor este critică, în special pentru spaţiul extraurban şi pentru autostrăzi“, a subliniat Laura Bucur.
În prezent, majoritatea staţiilor de încărcare sunt dezvoltate de jucători privaţi sau în parteneriat cu retaileri, iar reţeaua publică nu este încă suficientă pentru a susţine un volum mare de maşini electrice. În acest context, predictibilitatea legislativă şi stabilitatea cadrului fiscal devin elemente esenţiale pentru planificarea investiţiilor în infrastructură şi în reţeaua de service-uri adaptate noilor tehnologii.
„Dealerii auto au început să investească în traininguri, echipamente şi adaptarea punctelor de service pentru vehicule electrice. Dar aceste investiţii trebuie susţinute de un mediu legislativ stabil şi de programe naţionale care să includă şi componenta postvânzare, nu doar achiziţia de maşini“, a adăugat Laura Bucur.
Un alt punct important îl reprezintă sustenabilitatea programelor guvernamentale precum Rabla Plus. Acestea trebuie nu doar să continue, ci să evolueze pentru a reflecta nevoile reale ale pieţei şi ale actorilor economici.
Spre exemplu, firmele de leasing operaţional şi companiile care gestionează flote au nevoie de acces direct la subvenţii, pentru că ele sunt motorul înnoirii rapide a parcului auto.
„Vedem un apetit tot mai mare din partea companiilor pentru vehicule electrice, dar încă există blocaje. Dincolo de cost, lipsa clarităţii fiscale şi limitările programelor Rabla fac tranziţia mai greoaie. Ar trebui să ne uităm la soluţii dedicate pentru flote, inclusiv la deductibilităţi fiscale mai clare şi sprijin pentru montarea de staţii în sedii“, a mai spus reprezentanta Porsche Inter Auto.
În ceea ce priveşte comportamentul clienţilor, Laura Bucur observă o creştere constantă a interesului pentru maşinile electrice, în special în marile oraşe. Totuşi, diferenţele între zonele urbane şi cele rurale rămân semnificative, atât din perspectiva infrastructurii, cât şi a mentalităţii de consum. „Este nevoie de un efort educaţional, dar şi de stimulente care să reducă decalajul între regiunile ţării“, punctează ea.
Pe termen mediu, Porsche Inter Auto mizează pe o strategie de echilibru între electrificare şi menţinerea unui portofoliu adaptat cererii actuale. Cu un mix de modele termice, hibride şi electrice, compania îşi propune să sprijine clienţii în procesul de tranziţie şi să ofere soluţii de mobilitate adaptate fiecărui profil de utilizator.
Ce a mai spus Laura Bucur, director executiv Porsche Inter Auto România:
► Infrastructura publică de încărcare trebuie extinsă rapid, mai ales pe autostrăzi şi în zonele rurale, cu sprijin guvernamental direct.
► Stabilitatea fiscală şi claritatea legislaţiei sunt vitale pentru atragerea de investiţii în reţelele de service pentru vehicule electrice.
► Programele Rabla trebuie adaptate la realitatea pieţei şi să includă şi operatorii de flote şi leasing operaţional.
► Există o diferenţă majoră între gradul de electrificare urban versus rural, ce poate fi redus prin educaţie şi politici publice dedicate.
► Porsche Inter Auto investeşte în formarea angajaţilor şi modernizarea reţelei pentru a răspunde cerinţelor mobilităţii viitorului.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE