ZF News

Angajatorii cheltuiesc 100 de euro pe beneficii extrasalariale

Angajatorii cheltuiesc 100 de euro pe beneficii...

Autor: Corina Mirea

28.02.2015, 15:07 503

Salturi cu paraşuta, cină alături de un chef cunoscut sau sesiuni de „private shopping“ sunt doar câteva dintre cele mai „exotice“ beneficii pe care angajatorii de pe plan local le oferă salariaţilor. Aceştia sunt dispuşi să plătească, în medie, în jur de 100 de euro pentru ca un angajat să fie fericit, cele mai generoase companii provenind din IT&C sau retail, susţine Alecsandra Ioniţă, well-being specialist al furnizorului de beneficii şi cadouri Smart Experience.

„Companiile aleg să nu se mai diferenţieze prin pachetele financiare, ci tot mai mult prin pachetele de beneficii extrasalariale. Aici intră programele de well-being, dar şi crearea unui mediu de lucru diferit, cu design avangardist sau neconvenţional al birourilor. Companiile au învăţat şi ştiu că angajaţii sunt cei mai buni ambasadori de brand pe care îi pot avea“, explică Alecsandra Ioniţă.

Deşi angajatorii apelează şi la beneficii „exotice“ pentru salariaţi, în general, cele mai căutate activităţi pentru a-i scoate din rutină sunt cele de tip nonfinanciar, în special pentru dezvoltarea personală a lor. Printre acestea se numără workshopurile de artă, de dicţie şi vorbire, de actorie şi improvizaţie sau de branding personal.

Cea mai mare parte a cererilor pentru beneficii extra vine din partea multinaţionalelor (60%), restul fiind cerute de companii locale.

„În ultima perioadă am observat o creştere mai mare din zona serviciilor, a industriei IT&C şi din retail. Avem companii care oferă pachete de 100 de lei, dar avem şi companii care achiziţionează pachete de peste 1.000 de lei. Prin urmare, un angajator cheltuie, în medie, în jur de 400-450 lei/angajat (circa 100 de euro - n. red.)“, mai spune Ioniţă.

Ea susţine că un astfel de program de well-being este implementat pe parcursul unui an. Dar, sunt unele companii care organizează workshopuri doar cu anumite ocazii cum ar fi sărbătoarea de Mărţişor, de Paşte sau de Crăciun.

În 2013 Smart Experience (parte a furnizorului de training Ascendis) a avut o cifră de afaceri de 234.476 de lei, în creştere cu aproape 70% faţă de anul precedent, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO