ZF News

Cum îşi va moderniza Dacia viitoarele automobile şi de ce au ajuns francezii la concluzia că Logan are nevoie de sistem de navigaţie

Cum îşi va moderniza Dacia viitoarele automobile şi de...

Autor: Bogdan Alecu

30.01.2013, 13:40 8403

Noile modele Dacia dispun de tehnologii la care în urmă cu câţiva ani clienţii nici nu visau, precum tempomat, sistem de navigaţie sau Bluetooth pentru conexiunea dintre sistemul audio şi telefonul mobil.

Clienţii Dacia de pe pieţele mature preferă un automobil echipat doar cu dotările necesare şi nu vor să plătească în plus pentru dotări mai sofisticate, iar noi răspundem acestor cerinţe. Cum va evolua gama Dacia? „Ascultându-ne clienţii. Spre exemplu noi mergem la evenimentele organizate de clienţii Dacia, cum este picnicul din Franţa. Aşa am descoperit că tempomatul nu este considerat un lux ci o necesitate şi l-am implementat pe noua generaţie a Logan şi Sandero, şi la fel cu sistemul de navigaţie care este foarte util într-un oraş mare. Clienţii Dacia trăiesc în era „post-consumer”, unde doar ce este necesar contează cu adevărat şi care au un target bine stabilit”, a spus într-un interviu acordat presei româneşti Carlos Tavares, directorul operaţional al Grupului Renault.

Cum caracterizează Renault „smart buy”? „Înseamnă un automobil cu preţ şi echipamente necesare clienţilor. Experienţa noastră şi felul cum vor evolua automobilele depinde de clienţi. Am dobândit această experienţă şi vom ţine cont de acest lucru”, a spus Carlos Tavares.

Anul trecut Dacia şi-a reînnoit aproape complet gama, iar acum cel mai „vechi” automobil este SUV-ul Duster lansat în 2010, pentru care deja presa internaţională aşteaptă un facelift odată cu Salonul Auto de la Geneva şi lansarea mărcii pe piaţa britanică.

„Pentru Sandero avem deja cu 50% mai multe comenzi decât estimam iniţial. Noile Logan, Sandero şi Sandero Stepway deja înregistrează nu număr ridicat de comenzi. În ceea ce priveşte viitorul Duster acesta trebuie să împrumute din codurile de design ale noilor Logan şi Sandero, care inspiră precizie şi robusteţe. Acestea ne-au îmbunătăţit imaginea şi clienţii au început să le perceapă ca maşini de statut”, a spus directorul operaţional.

În ceea ce priveşte piaţa britanică, Tavares a subliniat că „anul acesta vom lansa Dacia pe piaţa din Marea Britanie. Feedbackul este foarte bun, ceea ce ne face să credem că vom avea vânzări ridicate pe această piaţă, una care s-a păstrat bine pe timp de criză”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO