ZF News

Dell: Nu am anticipat ce putere are campania Black Friday în România

David Spruyt: Este o oportunitate foarte uşoară de a câştiga cotă de piaţă dacă participi la evenimente de shopping precum Black Friday. Dacă nu participi însă, rămâi pe loc.

David Spruyt: Este o oportunitate foarte uşoară de a câştiga cotă de piaţă dacă participi la evenimente de shopping precum Black Friday. Dacă nu participi însă, rămâi pe loc.

Autor: Ioana Nita

03.03.2015, 00:08 1031

Producătorul american de calculatoare Dell are în plan să ajungă anul acesta la o cotă de 10% pe piaţa locală de computere dedicată consuma­to­rilor, după ce în 2014 compania nu a reuşit să-şi atingă ţinta din cauza aprecierii dolarului american, dar şi pentru că nu a participat în cadrul evenimentelor de shopping precum Black Friday, .    

„Dacă ne uităm la întreg anul, în al doilea trimestru am avut o cotă de piaţă de 9%, iar apoi dolarul a început să se întărească. Aşadar deoarece dolarul s-a apreciat, moneda locală a devenit mai scumpă şi atunci am avut un dezavantaj pe piaţă”, a explicat pentru ZF David Spruyt, director în cadrul Dell responsabil cu vânzările către distribuitori în Europa Centrală şi de Est.

El a fost prezent în România cu ocazia aniversării celor 10 ani de prezenţă a companiei americane pe plan local.

Dell este una dintre companiile care nu tranzacţionează în euro pe piaţa est-europeană, astfel că aprecierea dolarului american a avut un impact semnificativ asupra vânzărilor de pe piaţa locală.  Aprecierea dolarului american faţă de moneda locală nu a fost însă singurul motiv care a împiedicat compania să câştige cotă de piaţă. Faptul că Dell nu a participat la campania Black Friday organizată anul trecut, eveniment care generează vânzări totale de sute de milioane lei pentru retailerii electro-IT, a avut de asemenea un impact negativ asupra vânzărilor locale.

„Am subestimat efectele evenimentelor de shopping precum Black Friday, care este mult important în România decât în ce­le­lal­te ţări din regiune. Aici, Black Friday este mult mai important în comerţul online decât în retailul clasic”, a precizat Spruyt. Re­tai­le­rul online eMag este unul dintre cei mai pu­ternici jucători de pe piaţă care con­curează cu magazinele tradiţionale Altex şi Flanco, care au intrat ulterior şi în pe piaţa de comerţ electronic. În perioada campaniei de Black Friday de anul trecut veniturile eMag au cumulat 165 de milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO