ZF News

Designerul-şef al Renault: dacă designerul român care a desenat noul Kadjar continuă în acelaşi ritm, va trebui să-mi caut un job nou

Designerul-şef al Renault: dacă designerul român care...

Autor: Bogdan Alecu

03.03.2015, 18:49 2235

Centrul de design de la Bucureşti a avut o contribuţie importantă în proiectarea noului Renault Kadjar, prin intermediul designerului Victor Sfiazof, însă proiectul se atribuie întregii echipe care a lucrat la proiect, nu unui singur om, spune Laurens van den Acker, designerul-şef al Grupului Renault. “Kadjar este un proiect global, motiv pentru care pentru designul acestuia  am implicat toate cele cinci centre de design ale grupului de la nivel  mondial, pornind cu Paris, Mumbai, San Paulo, Seul şi Bucureşti.

Dintre  acestea, am ales trei, două de la Paris şi unul de la Bucureşti, iar  proiectul lui Victor a fost cel câştigător. Proiectul a fost transferat la  Paris iar echipa de acolo l-a terminat”, a spus designerul şef al Renault. În ceea ce priveşte rezultatele, “dacă Victor Sfiazof contină în acest ritm,  sâar putea să fiu nevoit să-mi caut un alt job”, a spus van den Acker. Dar poate fi Victor Sfiazof considerat designerul lui Kadjar?

“El e autorul  schiţei care a stat la baza automobilului, dar un designer nu poate urmări  dezvoltarea totală a unui automobil deoarece el are biroul în România.  Maşina a fost dezvoltată de la stadiul de schiţă de ingineri, de cei care  lucrează la planul de produs, fază la care el nu a mai fost implicat.

Dar  fără Victor maşina nu ar fi arătat aşa cum arată acum”, a spus Laurens van  den Acker. Şi în cazul lui Kadjar, responsabil de proiectul de design a fost  aceşaşi care s-a ocupat şi de Captur. Echipa de design a Renault numără 150 de designeri la nivel mondial, din 30  de naţionalităţi, din Mongolia şI pânăîn Columbia. “Designerii români, ruşi şI bulgari au o educaţie foarte bună în ceea ce  priveşte grafica. Sunt buni la schiţe şI originali, dar nu au experienţă în  auto deoarece s-au maturizat în îări unde nu erau pe stradă toate mărcile şi  astfel le lipseşte acea cultură auto”, a spus Laurens van den Acker.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO