ZF News

Lactalis trebuie sa cedeze untul LaDorna pentru a putea prelua Covalact

Lactalis trebuie sa cedeze untul LaDorna pentru a putea...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

16.06.2017, 16:45 1689

Consiliul Concurenţei pune în dezbatere publică angajamentele formulate de grupul Lactalis pentru a elimina preocupările legate de concurenţă identificate în contextul achiziţiei societăţilor Covalact SA şi Lactate Harghita SA.

Angajamentele propuse de grupul Lactalis constau în licenţierea mărcii de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă de timp către o altă companie, independentă de grupul Lactalis, iar această companie să schimbe marca prin re-branding. 

Astfel, această companie va avea dreptul de a utiliza logo-ul LaDorna pentru produsul unt, precum şi de a utiliza drepturile de proprietate intelectuală aferente ambalajului untului LaDorna. De asemenea, Lactalis va trebui să cesioneze toate comenzile şi contractele de vânzare în curs pentru untul LaDorna, dacă este posibilă din punct de vedere juridic şi dacă este agreată de către clienţi. În plus, Lactalis trebuie să vândă stocul de unt ambalat sub marca LaDorna şi deţinut, la momentul acordării licenţei.

Ulterior acestei perioade, marca de unt „La Dorna”se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea respectivei mărci pentru unt,  pentru o perioadă de timp suficientă ca terţul să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă, conform angajamentului formulat de către Lactalis. 

Perioada în care Lactalis trebuie să cedeze marca de unt LaDorna este confidenţială. 

Lactalis a bătut palma pentru preluarea Covalact cu fondul de investiţii Sigma Bleyzer la finalul anului trecut. 

Tranzacţia este estimată la 30-40 de mil. eu­ro, conform surselor ZF,  şi aşteaptă acordul Con­­­­­siliului Concurenţei pentru a fi finalizată. Prin această achiziţie, Lactalis, gigant francez cu a­fa­­ceri de 18 mld. euro anual, a semnat a doua tran­­­zacţie pe plan local într-un interval de a­pro­xi­­­mativ un an, după ce şi-a adăugat în porto­fo­­liu şi producătorul de lactate Albalact, li­derul pie­ţei. Conform celor mai recente date, Albalact este liderul segmentului de unt. 
 
Compania Covalact are două unităţi de pro­ducţie a lactatelor, în Sfântu Gheorghe şi Mier­curea-Ciuc, conform ultimelor date. De ase­menea, deţine un depozit logistic cu o capa­citate de 1.400 de paleţi deschis în 2012, con­form ulti­melor date. Anul trecut, Covalact a avut în medie 380 de angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
 
Compania Covalact  a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 230 mil lei (51 mil. euro), în creştere cu 15% faţă de anul pre­ce­dent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
 
În plus, profitul net al producătorului s-a dublat anul trecut şi a ajuns la peste 13 mil. lei (2,8 mil. euro). 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO