Grupul belgian Mega Image, prezent pe piaţa locală cu mai multe branduri printre care supermarketurile cu acelaşi nume şi magazinele de proximitate Shop&Go, a plătit în ultimul trimestru al anului trecut circa 14 milioane de euro pe achiziţia celor 20 de magazine Angst din România, potrivit unui raport al companiei. Această achiziţe a dus însă la creşterea fondului comercial al companiei cu doar 9 mil. euro, cu 5 mil. euro mai puţin decât au plătit belgienii.
„În timpul anului trecut grupul Delhaize a încheiat câteva acorduri în Europa de Sud-Est şi în SUA privind achiziţia unor afaceri (...). În total, pentru realizarea acestor tranzacţii s-a realizat un transfer de 20 mil.euro (14 mil. euro doar în trimestrul patru, cea mai mare parte din bani mergând către achiziţia celor 20 de magazine Angst Retail din România). Ca urmare a acestor tranzacţii a rezultat creşterea fondului comercial cu 13 mil. euro (9 mil. euro doar în trimestrul patru)”, potrivit aceluiaşi raport.
În vara anului trecut retailerul belgian Mega Image a anunţat că a preluat 20 dintre cele 22 de magazine Angst de la antreprenorul român Sorin Minea şi familia Angst din Elveţia. Apetitul de achiziţii al belgienilor nu se opreşte însă aici, grupul fiind de altfel unul dintre rechinii din comerţul local, în afară de Angst cumpărând şi o parte dintre magazinele Luca din Braşov, Gmarket, La Fourmi, Primăvara sau Prodas.
WikiZF: Profilul companieiMega Image
Mega Image este în prezent cel mai extins retailer din România, cu peste 400 de magazine. Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea a 19 dintre cele 20.
Belgienii au fost şi amendaţi de Consiliul Concurenţei, alături de alţi comercianţi şi producători. Consiliul Concurenţei a amendat patru dintre cei mai importanţi jucători din comerţul local – Metro Cash & Carry, Selgros, Mega Image şi Real – cu 29 mil. euro pentru înţelegeri cu furnizorii asupra preţurilor.
Au primit de asemenea amenzi şi 21 de furnizori, printre care cei mai importanţi jucători de pe piaţa lactatelor (Danone, Albalact şi Napolact), dar şi două companii din grupul Pepsi (Quadrant-Amroq Beverages şi Star Foods). Mega Image a fost amendată cu 5,6 mil. euro.
„În trimestrul al patrulea din 2014 autorităţile din domeniul concurenţei din România au decis că Mega Image alături de alţi furnizori şi retaileri prezenţi pe această piaţă au încălcat legea concurenţei, prin încheierea de acroduri pe verticală în perioada 2005-2009. Deşi Mega Image nu a primit o motivaţie pentru această decizie până în prezent, Consiliul Concurenţei a decis că Mega Image va fi amendat cu 1,05% din cifra de afaceri totală a companiei în 2013. Grupul a constituit astfel un provizion în valoare de 5 mil. euro în acest sens. Mega Image are la dispoziţie o lună de la notificare să acţioneze în instanţă decizia şi să ceară suspendarea plăţii”, potrivit raportului.
Mega Image a obţinut în 2013 afaceri de 540 mil. euro, iar businessul a crescut şi în 2014, însă nu există încă date oficiale.