ZF News

Metrorex face studiul de fezabilitate pentru linia de metrou Gara de Nord-Gara Progresu cu bani elveţieni

Echipamente Tunnel Boaring Machine (TBM), care vor lucra la executia tunelelor de metrou.

Autor: Andreea Mioara Neferu

16.07.2012, 16:20 725

Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice din Elveţia a aprobat la finalul săptămânii trecute proiectul de realizare a studiului de prefezabilitate şi fezabilitate pentru linia de metrou Gara de Nord-Gara Progresu, cu o valoare totală de 10 milioane de franci elveţieni (8,3 milioane de euro). Din această sumă, constribuţia părţii elveţiene va fi de circa 8,5 milioane de franci elveţieni (7 milioane de euro).

“O dată cu elaborarea documentaţiilor tehnico-economice necesare promovării acestui proiect, Metrorex trece la o nouă etapă în procesul de dezvoltare a reţelei de metrou şi anume acela de extindere a liniei 4, pe tronsonul Gara de Nord-Gara Progresu”, a declarat Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex. Odată cu finalizarea acestui tronson şi conectarea cu linia de legătură a metroului cu Aeroportul Otopeni, Capitala ar urma să dispună de o diametrală de metrou pe axa nord-sud cu o lungime de circa 33 de kilometri şi 28 de staţii cu puncte intermodale de transport la conexiunile cu aeroporturile Otopeni şi Băneasa, precum şi la cele patru gări de cale ferată, Băneasa, Basarab, Gara de Nord şi Gara Progresu.

Contribuţia elveţiană pentru metroul bucureştean face parte din acordul cadru încheiat între Consiliul Federal Elveţian şi guvernul de la Bucureşti privind implementarea unui program de cooperare elveţiano-român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO