Din dorinţa de a alinia metodele de predare şi învăţare cu competenţele necesare în viitor, Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti a achiziţionat pentru studenţii Facultăţii de Hidrotehnică prima celulă educaţională cu robot KUKA Ready 2 Educate cu noul model de controler. Nivelul tehnologiei integrat în celulă, robotul Agilus KR4 R600 şi controller-ul KR C5 Micro, o plasează printre primele livrate în Europa la acest nivel de performanţă.
Pentru a pregăti absolvenţii pentru oportunităţile viitorului, universităţile trebuie să-şi alinieze predarea şi procesele cu progresele tehnologice
Domeniul automatizării, în care roboţii au un loc din ce în ce mai important, reprezintă o tendinţă globală evidentă şi una cu evoluţie rapidă şi în industria românească.
„Pentru a asigura în economie specialişti care să corespundă cerinţelor acesteia, una dintre priorităţile din ultimii ani ale Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti este dezvoltarea infrastructurii educaţionale la standardele actuale impuse de evoluţia tehnologică. Suntem conştienţi de faptul că studenţii universităţii trebuie să ştie să lucreze astăzi cu echipamente cu care vor interacţiona imediat după absolvire la locul de muncă.” declară Prof. univ. dr. ing. Radu-Sorin Văcăreanu, Rector Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti
Începând cu acest an, studenţii Facultăţii de Hidrotehnică, specializarea Automatică şi Informatică Aplicată, anii de studiu 3 şi 4, vor putea să utilizeze şi să programeze robotul KUKA pentru diferite procese de fabricaţie. Celula educaţională flexibilă cu robot industrial KUKA Agilus KR4 R600 permite dezvoltarea mai multor tipuri de procese precum: manipulare, paletizare, procese continue utilizate în sudare, depunere adeziv, frezare, debavurare precum şi alte operaţii de prelucrare.
Universităţile, producătorii de roboţi şi integratorii acestora – un parteneriat pentru viitorul studenţilor
“Deschiderea pe care o avem către mediul economic în vederea încheierii de parteneriate cu operatori care utilizează cele mai noi tehnologii conduce la atingerea unui scop comun: pregătirea de ingineri pentru tehnologiile viitorului. Pentru atingerea acestor obiective, utilizăm cât mai eficient finanţarea obţinută atât de la bugetul de stat, cât şi de la Comisia Europeană” adaugă Prof. univ. dr. ing. Radu-Sorin Văcăreanu
Celula educaţională KUKA Ready 2 Educate a fost adaptată nevoilor Universităţii de Cobotware, partener oficial KUKA în România.
"Tendinţa actuală în industria din România este implementarea proceselor de fabricaţie robotizate în vederea eficientizării producţiei. Pentru a avea personal calificat care lucrează cu astfel de echipamente, este absolut necesar ca sistemul educaţional să ofere studenţilor posibilitatea învăţării aplicate. Acesta este motivul pentru care ne-am implicat activ în implementarea soluţiilor educaţionale cu roboţi, astfel încât studenţii să aibă acces la cele mai noi tehnologii, să înveţe să programeze roboţi în procese reale de fabricaţie şi să fie pregătiţi pentru integrarea în mediul economic imediat după absolvire." Adrian Dumitraşcu, Director General, Cobotware
Prin alinierea metodelor de predare şi învăţare cu competenţele necesare în viitor, universităţile pot fi sigure că îşi pregătesc cu succes studenţii pentru a patra revoluţie industrială.
Studenţii au diverse stiluri de învăţare. Dacă învăţarea cunoştinţelor teoretice de la distanţă folosind mijloace digitale este o modalitate încurajată în contextul actual, implementarea practică a cunoştinţelor acumulate este mai mult decât necesară. În acest fel, aceştia dobândesc abilităţile şi experienţa de a programa şi a crea un sistem automatizat, competenţe apreciate de viitorii angajatori.
Mai multă tehnologie nu este întreaga soluţie, este nevoie şi de o schimbare a mentalităţii
Metodele tradiţionale de învăţare trebuie analizate şi abordate dintr-o perspectivă mai pragmatică şi mai adaptată la realitatea de azi. Cuvinte ca tehnologie, inovaţie şi creativitate trebuie să stea la baza oricărei decizii curriculare.
Creativitatea stă la baza fiecărei profesii a viitorului. Nu înseamnă doar a crea opere de artă, a face muzică sau marketing. Inginerii viitorului vor fi oameni creativi care vor găsi soluţii de a eficientiza procese de producţie, inovatori care vor crea dispozitive ce vor uşura viaţa oamenilor.
„Ne bucurăm că interesul pentru studierea aplicaţiilor robotizate în cadrul unităţilor de învăţământ din România a crescut. Considerăm ca este foarte important ca cei care studiază procesele robotizate să aibă parte de tehnologii noi, atât pe partea de robot cât şi pe partea de opţiuni software. KUKA oferă pachete speciale în cadrul programelor educaţionale, tocmai pentru a sprijini aceste unităţi în creşterea bazei materiale.” spune Rareş Buduşan, Account Manager, KUKA Româ