ZF News

Peste 20 de crame-boutique şi-au făcut loc pe segmentul premium al pieţei vinului şi se bat pe vânzări de 10 milioane de sticle

Peste 20 de crame-boutique şi-au făcut loc pe segmentul premium al pieţei vinului şi se bat pe vânzări de 10 milioane de sticle

Capacitatea de producţie de la Crama Liliac a urcat la 340.000 de sticle

Autor: Ioana David

21.02.2015, 19:00 1134
Peste 20 de crame-boutique alimen­tează piaţa locală de vin premium, din care jumătate au apărut în ultimii cinci ani datorită fondurilor europene de reconversie ce au fost folosite integral, estimează Victor Ciupercă, CEO al amb Holding România, compania care deţine crama Liliac.
 
„Piaţa vinurilor premium nu ocupă mai mult de 10% din vânzările totale de vin de 5 milioane de hectolitri. Cifrele sunt însă complicate fară datele ofi­ciale. Aceasta este o estimare a noastră pe baza a ceea ce simţim din piaţă“, a adăugat Ciupercă.
 
Piaţa vinurilor premium ajunge astfel la maximum 500.000 hl (50 mili­oane de litri sau 66 milioane de sticle de 0,75 litri), alimentată de brandurile cramelor-boutique, dar şi de unele mărci ale marilor producători care au încercat şi această nişă. Preţul unui vin premium este de 65-100 lei în retail (pentru vinul roşu, preţ de consumator) şi 90-150 de lei în HoReCa.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO