ZF News

Producem scump, ne încălţăm ieftin: exporturile depăşesc importurile cu un miliard de dolari

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Cristina Roşca

24.02.2015, 00:07 1859

România exportă pantofi în valoare de 1,3 mld. dolari, în timp ce importurile sunt de aproape patru ori mai mici. Astfel, piaţa locală este responsabilă pentru 1,1% din exporturile totale de încălţăminte, fiind unul dintre jucătorii de talie mondială.

În acest context, producţia locală de încălţăminte este una dintre puţinele industrii cu un excedent comercial de circa 1 mld. dolari. 

„Marele avantaj al Ro­mâniei este tradiţia din domeniu, care contează foarte mult în industrie. Apoi, poziţia geografică este favo­rabilă, piaţa locală fiind situată în Europa, fapt ce per­mite o aprovizionare rapidă la nevoie. Nu în ultimul rând, costul cu forţa de muncă este mic, astfel că în ur­mă­torii ani piaţa va creşte, însă nu datorită unor in­vestiţii noi, ci datorită investitorilor deja prezenţi“, spune şi Victor Tighinean, care a adus iniţial brandul Ecco Shoes pe piaţa locală în sistem de franciză şi care ulterior a preluat conducerea odată cu intrarea directă a companiei-mamă.

Pantofii „made in Ro­mania“, în principal din piele, iau drumul Occidentului, respectiv al Italiei, Franţei sau Germaniei. La polul opus, 62% din importurile de încălţăminte în volum vin din China.

Astfel, România exportă pantofi cu un preţ de export de 25 de dolari şi importă pantofi de 5 dolari, în special din material textil şi cauciuc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO