Profi este unul dintre cei mai extinşi retaileri din România cu 280 de magazine la nivel naţional şi cu afaceri de 330 mil. euro în 2013, ultimul an pentru care există date.
Retailerul Profi, controlat de fondul polonez de investiţii Enterprise Investors, a început să testeze în urmă cu un an un program pentru magazine similar unui contract de management şi a ajuns în prezent ca patru supermarketuri să fie operate astfel. Oficialii companiei spun însă că acest program a fost anunţat oficial abia acum, astfel că se aşteaptă ca numărul de agenţi-parteneri să crească. Ei nu oferă însă cifre, afirmând că nu şi-au fixat ţinte.
„Agentul primeşte magazinul gata funcţional şi aprovizionat de Profi, astfel că nu este nevoit să suporte el investiţia ca în cazul unui contract de franciză. Totuşi partenerul depune o garanţie care variază în funcţie de mărimea magazinului, aceasta fiind singura lui cheltuială“, spun oficialii companiei.
În momentul când un partener primeşte magazinul, acestuia i se fixează o serie de obiective - creşterea vânzărilor şi reducerea pierderilor -, iar un procent din creşterea rezultată îi revine lui. El primeşte însă şi un salariu fix. Reprezentanţii lanţului de supermarketuri nu oferă detalii însă privind câştigul potenţial, afirmând că poate fi influenţat de mai mulţi factori, de la zonă la mărimea magazinului.