ZF News

Profi lansează o alternativă la franciză: iei magazinul la cheie, îi creşti vânzările

Profi este unul dintre cei mai extinşi retaileri din România cu 280 de magazine la nivel naţional şi cu afaceri de 330 mil. euro în 2013, ultimul an pentru care există date.

Profi este unul dintre cei mai extinşi retaileri din România cu 280 de magazine la nivel naţional şi cu afaceri de 330 mil. euro în 2013, ultimul an pentru care există date.

Autor: Cristina Rosca

26.02.2015, 09:07 14181
Retailerul Profi, controlat de fondul polonez de investiţii Enterprise Investors, a început să testeze în urmă cu un an un program pentru magazine similar unui contract de management şi a ajuns în prezent ca patru supermarketuri să fie operate astfel. Oficialii companiei spun însă că acest program a fost anunţat oficial abia acum, astfel că se aşteaptă ca numărul de agenţi-parteneri să crească. Ei nu oferă însă cifre, afirmând că nu şi-au fixat ţinte.
 
„Agentul primeşte magazinul gata funcţional şi aprovizionat de Profi, astfel că nu este nevoit să suporte el investiţia ca în cazul unui contract de franciză. Totuşi partenerul depune o garanţie care variază în funcţie de mărimea magazinului, aceasta fiind singura lui cheltuială“, spun oficialii companiei.
 
În momentul când un partener primeşte magazinul, acestuia i se fixează o serie de obiective - creşterea vânzărilor şi reducerea pierderilor -, iar un procent din creşterea rezultată îi revine lui. El primeşte însă şi un salariu fix. Reprezentanţii lanţului de supermarketuri nu oferă detalii însă privind câş­tigul potenţial, afir­mând că poate fi in­fluenţat de mai mulţi factori, de la zonă la mărimea maga­zinului.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO