ZF News

Uber atacă România, atras de vidul de reglementare şi numărul mare de maşini

Rob Khazzam a refuzat să ofere detalii despre cadrul legal din România cu privire la reglementarea serviciului pe care îl oferă sau despre necesitatea obţinerii unei autorizaţii de funcţionare şi transport şi despre competiţia faţă de companiile de taximetrie

Rob Khazzam a refuzat să ofere detalii despre cadrul legal din România cu privire la reglementarea serviciului pe care îl oferă sau despre necesitatea obţinerii unei autorizaţii de funcţionare şi transport şi despre competiţia faţă de companiile de taximetrie

Autor: Ioana Nita

26.02.2015, 18:51 1873

Compania americană Uber, care oferă un serviciu de transport inovator prin intermediul unei aplicaţii pentru smartphone-uri, a intrat pe piaţa locală în condiţiile absenţei unor reglementări pentru programe de „ridesharing“ (parta­jare a călătoriilor) şi a numărului mare de maşini din trafic.

Aplicaţia face legătura între pasageri şi posesori de autoturisme care oferă acest serviciu. Compania nu deţine niciun fel de autorizaţii emise de autorităţi precum companiile de taxi­metrie.

„România este foarte atractivă pentru acest serviciu pentru că sunt foarte multe maşini în Bucureşti, iar rata de ocupare a maşinilor este de 1,3 persoane pe maşină. În regiune, dar mai ales în România, venitul populaţiei este în creştere şi la fel şi numărul de proprietari de maşini. Noi vrem ca maşinile aflate deja în circulaţie să fie folosite la o capacitate mai mare“, a declarat pentru ZF Rob Khazzam, repre­zentantul Uber pentru extinderea serviciului la nivel internaţional, prezent la Bucureşti pentru lansarea platformei pe plan local.

Lansarea Uber era una anticipată pe plan local - după ce firma a avut diferite contacte cu multipli potenţiali furnizori locali şi publicarea unor anunţuri de recrutare, însă surpriza o constituie decizia americanilor de a ataca piaţa exact pe segmentul pe care părea cel mai puţin probabil că îl va alege, respectiv cel low-cost, prin lansarea celui mai ieftin serviciu (UberX) din portofoliul care include pe alte pieţe şi închirierea de SUV-uri sau limuzine, de exemplu.

UberX este o platformă care pune în legătură pasagerii şi şoferii prin intermediul unei aplicaţii pentru smartphone-uri. Teoretic, orice persoană care are minimum 21 de ani, permis de conducere şi maşină şi care nu are cazier judiciar sau antecedente în trafic se poate înregistra în sistem şi transporta persoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO