ZF News

Wizz Air: Vrem să mărim piaţa, nu să luăm din cota concurenţei, şi ne uităm spre estul României

Operatorul aerian Wizz Air s-a listat miercuri pe bursa de la Londra, preţul acţiunilor fiind de 11,5 lire sterline pe unitate.

Operatorul aerian Wizz Air s-a listat miercuri pe bursa de la Londra, preţul acţiunilor fiind de 11,5 lire sterline pe unitate.

Autor: Andrei Cîrchelan

01.03.2015, 09:41 708

Wizz Air, cel mai mare jucător din piaţa locală a companiilor aeriene low-cost, se uită spre estul României pentru dezvoltare, cu o strategie care are în vedere mai degrabă atragerea de clienţi noi spre transportul aerian decât preluarea cotelor de piaţă de la concurenţă, a declarat pentru ZF Jozsef Varadi, CEO al companiei.

„Rata de penetrare a transportului aerian în România este în continuare destul de scăzută şi aici este loc de creştere a businessului. Ca direcţii de dezvoltare, vrem să facem mai mult în estul ţării, unde suntem în discuţii cu aeroporturile pentru a vedea cum putem colabora“, a spus Varadi la Londra, unde a participat la ceremonia de listare a companiei la bursă. În România, compania este cel mai mare jucător pe piaţa operatorilor low-cost, şi operează zboruri din Bucureşti, Cluj-Napoca, Târgu-Mureş, Arad, Timişoara, Iaşi, Sibiu şi Craiova. „Abordarea noastră este să creştem piaţa în România, nu neapărat să preluăm din cota de piaţă a altor jucători“, a mai spus Varadi, întrebat în legătură cu faptul că EasyJet, unul dintre principalii concurenţi Wizz Air la nivel european, a decis să părăsească România de la finalul lui martie.

Afirmaţiile acestuia vin într-un context în care compania domină piaţa locală a transporturilor aeriene low-cost, cu o cotă de aproximativ 68% ca număr de pasageri, în timp ce la nivelul întregii pieţe de transport aerian deţine o cotă de circa 31%. „Dacă ne uităm la preferinţele clienţilor, de departe cel mai puternic interes al acestora e legat de preţ. Acolo se manifestă con­curenţa, în preţuri, având în vedere că celelalte elemente la care s-ar putea uita clientul au o importanţă mai redusă“, a mai spus oficialul, adăugând că un tarif mediu pentru un zbor în România este de 50 de euro, dar cele mai reduse tarife merg mult mai jos, iar acesta este punctul pe care se concentrează compania pentru a atrage cât mai mulţi clienţi. În Europa Centrală şi de Est, compania este cel mai mare ope­rator low-cost şi deţine circa 38% din piaţă, cu o flotă de 54 de avioane. În perioada martie-decembrie 2014, compania a raportat o creştere de 22% a veni­turilor, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, la 992 milioane de euro, în timp ce profitul operaţional a crescut cu 38%, la 305 milioane de euro.

Numărul de pasageri transportaţi în intervalul martie-decembrie 2014 a crescut cu 18%, la 12,7 milioane.

„Creştem în România pentru că ne place piaţa, iar piaţa ne place pe noi. Adăugăm două noi curse anul acesta şi asta e o dovadă că nu avem probleme legate de România sau de felul în care funcţionează piaţa de acolo“, a mai adăugat Varadi.

Operatorul aerian Wizz Air s-a listat miercuri pe bursa de la Londra, preţul acţiunilor companiei fiind de 11,5 lire sterline pe unitate, ceea ce conferă companiei o capitalizare de piaţă de 601 milioane de lire sterline (818 milioane de euro) în urma ofertei publice iniţiale, a anunţat compania.

În cadrul ofertei publice iniţiale, Wizz Air a vândut 23,3 milioane de acţiuni. Suma netă încasată de Wizz Air în urma ofertei publice va fi de aproximativ 103 milioane de lire sterline (140 mil.euro). Admiterea pe segmentul premium şi pe piaţa principală de tranzacţionare a London Stock Exchange, precum şi începerea tranzacţiilor necondiţionate vor avea loc în data de 2 martie.

Andrei Cîrchelan - Londra

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO