• Leu / EUR4.9005
  • Leu / GBP5.4945
  • Leu / USD4.4823
ZF Polii de business ai României

Polii de Business ai României. Daniel Popa, country manager la Reynaers: În 2022 deschidem două showroomuri la Braşov şi Constanţa. Ne mai uităm la Craiova, Piteşti şi Râmnicu Vâlcea

06.12.2021, 00:06 Autor: Răzvan Botea

♦ „Ne uităm şi la o dezvoltare a producţiei în România pentru un termen mediu de 2-4 ani ♦ Este necesar un volum mai mare pentru a asigura rentabilitatea unei unităţi de producţie.“

Daniel Popa, country manager la Reynaers, producător de sisteme de aluminiu pentru industria construcţiilor, a spus în cadrul emisiunii Polii de Business ai României că în 2022 compania pe care o conduce în România va deschide două noi showroomuri la Braşov şi Constanţa, după ce în 2021 a deschis trei showroomuri în ţară, în Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara.

„Am început extinderea în acest an şi am deschis trei noi showroomuri de 100-150 de metri pătraţi fiecare. Mai avem în plan încă două anul viitor, în Constanţa şi Braşov. Sunt zone care se dezvoltă, cu potenţial ridicat şi am decis să fim prezenţi şi să ne oferim suportul pentru ca partenerii noştri să fie informaţi despre cele mai noi tehnologii“, a spus Daniel Popa la ZF Polii de Business ai României, o emisiune realizată de ZF cu sprijinul Bucharest Real Estate Club (BREC).

Oraşele la care se mai uită producătorul de materiale de construcţii sunt Craiova, Piteşti şi Râmnicu Vâlcea: „Ne uităm la dinamica regiunii şi a partenerilor cu care deja avem un istoric şi o legătură cu ei. Ne mai uităm la Craiova, Piteşti sau Râmnicu Vâlcea. Craiova este un centru important şi ne gândim serios să investim acolo într-un showroom.“

Producătorul de sisteme de aluminiu are centrul de producţie în Belgia şi, în fiecare săptămână, are trei transporturi rutiere către România. Daniel Popa spune că planurile Reynaers includ un centru de producţie în România în următorii 2-4 ani, chiar dacă nu de anvergura celui din Belgia, care se întinde pe o suprafaţă de peste 100.000 de metri pătraţi.

„Producţia este în Belgia şi în acest moment avem trei camioane pe săptămână care asigură livrările din Belgia. Ne uităm şi la o dezvoltare a producţiei în România pentru un termen mediu de 2-4 ani. Este necesar un volum mai mare pentru a asigura rentabilitatea unei unităţi de producţie. Suntem optimişti că volumul va creşte.“

Întrebat dacă se uită şi la varianta transportului feroviar spre România, Daniel Popa a spus că în acest moment nu există perspective clare, deoarece infrastructura feroviară din România nu permite, însă aşteaptă investiţiile în această zonă.

„Este o soluţie şi transportul feroviar. Mai sunt mulţi paşi de făcut în infrastructură, este adevărat. Nu luăm în considerare această variantă în următorii 2-3 ani, se cunoaşte în România această lipsă  de infrastructură şi deocamdată nu am văzut niciun plan. Aşteptăm să vedem investiţiile în această direcţie din partea statului român.“

Cu 40 de angajaţi în România, Reynaers are o cifră de afaceri de aproape 11 mil. de euro în 2021. Compania este prezentă în România din 2006.

Din cauza creşterii preţului la materii prime şi la energie, concomitent cu cererea mare, preţurile materialelor de construcţii au crescut puternic în ultimul an. Daniel Popa a explicat că preşurile au fost mărite de două ori în 2021 şi mai urmează o mărire la început de 2022.

„Legat de creşterea preţurilor la energie, ne afectează şi pe noi. Am mărit preţurile de două ori în acest an şi este anunţată încă o mărire la începutul anului viitor. Această influenţă în mărirea de preţuri nu este numai din energie, sunt şi anumite materii prime.“

Piaţa sistemelor de aluminiu pentru construcţii rămâne dinamică însă, în ciuda provocărilor legate de creşterile de preţuri şi blocajele din lanţurile de aprovizionare: „Industria este destul de dinamică, la noi mai ales în zona aceasta de tâmplărie, de construcţii finalul de an este tot timpul foarte ocupat şi toată lumea urmăreşte să închidă proiectele pentru a putea lucra pe interior în perioada iernii. Este dinamică, mai ales în sectorul rezidenţial, unde am văzut creştere.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Polii de business ai României