♦ Rata de accesare a unui abonament medical este în medie de 70% ♦ Cele mai solicitate servicii din abonamente sunt consultaţiile, analizele şi ecografiile. Ca specialităţi medicale, în top sunt obstetrică-ginecologie, dermatologie, ORL, medicina generală şi internă. ♦ Serviciile de cardiologie încep să prindă avânt.
Reţeaua de sănătate Regina Maria a înregistrat o creştere de 25% la abonamentele medicale în primele şase luni din 2024 comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut, ajungând la peste 850.000 de astfel de beneficii oferite companiilor şi persoanelor individuale. Andreea Minuţă, directorul diviziei de abonamente din cadrul reţelei private de Sănătate Regina Maria, a povestit în cadrul emisiunii ZF Private Health care sunt beneficiile unui abonament medical şi ce servicii accesează cel mai des pacienţii.
„Piaţa abonamentelor medicale are o dinamică remarcabilă, vedem interesul din ce în ce mai crescut al românilor pentru sănătate, pentru siguranţă, dar şi pentru familiile lor. În acelaşi timp, angajatorii continuă să prioritizeze sănătatea angajaţilor lor, pentru că au înţeles că o companie sănătoasă înseamnă angajaţi sănătoşi“, a spus Andreea Minuţă.
Ea a completat că abonamentele medicale au evoluat semnificativ în ultimii ani, în ritm cu nevoile şi cerinţele pacienţilor. Astfel, în prezent abonamentul nu mai acoperă doar servicii de sănătate fizică, ci a evoluat şi spre sănătatea psihică şi, mai nou, spre cea orală. După integrarea clinicilor Dr. Leahu sub umbrela Regina Maria Dental Clinics, realizată anul acesta, circa 60 de companii au integrat şi zona de stomatologie în abonamentele angajaţilor.
„Avem peste 850.000 de abonamente în total, piaţa numără peste 2 milioane de abonamente. Regina Maria deţine aproape 40% din piaţă şi, în principiu, unul din cinci angajaţi din mediu privat deţine un abonament la Regina Maria. Abonamentele medicale nu mai sunt un produs exclusivist. Dacă ele erau adresate în principal industriilor supercalificate, IT, telecom, în ultimii ani vedem o deschidere din ce în ce mai mare din partea tuturor industriilor“, a mai explicat Andreea Minuţă.
În plus, din spate vin puternic şi fabricile din ţară, zona de retail, iar reţeaua Regina Maria are circa 80 de cabinete sau chiar mini-policlinici la sediile celor mai importante fabrici din România. Prin intermediul acestora, angajaţii au acces la servicii medicale direct la locul de muncă.
„Abonamentul medical are un dublu rol: nu este doar un element esenţial pentru susţinerea prevenţiei, ci joacă şi un rol important în economisire, atunci când vine vorba de cheltuielile angajaţilor pentru sănătate. Abonamentul medical include, gratuit sau cu discount, consultaţii şi investigaţii recomandate anual, de prevenţie. Cu un cost mediu de 100 de lei lunar, un angajat economiseşte, în medie, 3.500 lei anual, sumă care reprezintă o economie în bugetul personal. Practic, un angajat economiseşte de trei ori mai mult decât valoarea anuală oferită de angajator. Dezvoltarea secţiunii “Abonamentele Mele” din aplicaţie şi posibilitatea de a vedea transparent ce sumă economiseşte pacientul prin utilizarea serviciilor pe abonament, demonstrează abonaţilor valoarea acestui beneficiu“, a mai spus directorul diviziei de abonamente a reţelei Regina Maria.
Angajatorii vor acces la servicii cât mai complete, să le rezolve cât mai bine nevoile într-un singur loc, mai spune reprezentanta reţelei Regina Maria. Gradul de accesare al abonamentelor din portofoliul reţelei este în medie de 70%.
„În contextul socioeconomic care se prevede, prevenţia rămâne cea mai simplă şi sigură formă de atat de a te mentine sanatos dar si de a economisi. Abonatii inteleg si constientizeaza importanta preventiei, vedem asta din gradul mare de accesare al serviciilor, dar si din numarul mare de servicii accesate pe abonament. Rata de accesare a abonamentelor medicale în ultimii ani a crescut cu 50% faţă de rata de accesare pre-pandemie“, a mai spus Andreea Minuţă.
Cele mai accesate servicii sunt consultaţiile la medicină primară, medicină de interne, ORL, oftalmologie, dermatologie, ginecologie.
„Pentru că pacientul a devenit mai informat, mai responsabil, raportându-se la nu doar la sănătatea fizică, ci şi la o stare generală de bine, companiile completează pachetele medicale cu servicii de psihoterapie, stomatologie, programe speciale de wellbeing, nutriţie. Abonatul are în medie şapte vizite la medic pe an, de trei ori mai multe decât un pacient fără abonament medical.“, a concluzionat Andreea Minuţă.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE