ZF Private health

ZF Private Health. Cristina Diulescu, manager regional în cadrul Diviziei pentru Medici, Banca Transilvania: Piaţa medicală privată din Craiova este în dezvoltare, adresabilitatea a crescut foarte mult

13.05.2022, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Principalele investiţii pentru care antreprenorii au solicitat credite au fost pentru echipamente şi pentru extinderea sau reamenajarea spaţiului ♦ Şi Craiova urmează drumul oraşelor mari care au o industrie medicală privată puternică.

Pandemia de COVID-19 a generat o cerere mai mare pentru servicii medicale private, a adus mai mulţi pacienţi în clinicile dezvoltate de antreprenorii locali sau de marii operatori, iar acest lucru a crescut şi apetitul pentru investiţii, crede Cristina Diulescu, manager regional în cadrul Diviziei pentru Medici, Banca Transilvania.

„Piaţa medicală din Craiova este în curs de dezvoltare, oferă oportunităţi inves­tito­rilor şi a crescut foarte mult în ultimul timp, a menţinut trendul cu întreaga piaţă medicală din România. Au apărut operatorii mari naţionali şi din Craiova care au achiziţionat businessuri existente ale antrepreno­rilor locali sau şi-au deschis ei noi clinici, dar şi antreprenorii locali s-au dezvoltat pentru că nevoia de echipamente medicale i-a făcut să investească în continuare“, a spus Cristina Diulescu în cadrul emisiunii Private Health.

Ea a menţionat cele două atuuri pe care piaţa medicală din Craiova le are, care sunt legate de existenţa Universităţii de Medicină şi Farmacie (UMF) cu tradiţie în oraş, dar şi apropierea de alte două centre universitare mari. „Facultatea de Medicină este un centru de excelenţă de unde ies în fiecare an aproximativ 500 de cadre medicale şi asistenţi medicali. Resursa umană este cea mai importantă poate că mai mult decât în celelalte businessuri. Pacienţii din judeţele vecine – Gorj, Vâlcea, Mehedinţi vin pentru tratament în Craiova“, a mai adăugat Cristina Diulescu.

Cele mai multe credite aprobate pentru finanţare de Banca Transilvania pentru antreprenorii medici din Craiova au urmărit investiţii în echipamente de ultimă generaţie, dar şi în imobiliare, în extinderea sau reamenajarea spaţiului. În urma pandemiei, mai multe circuite din clinici şi spitale s-au schimbat pentru a menţine sub control numărul de infectări.

„Oferim servicii de finanţare şi pentru pacienţii clinicilor partenere în aşa fel încât aceştia să aibă acces la cele mai înalte servicii medicale. Sunt mai multe aspecte la care ne uităm la proiecte, în funcţie de anvergură, de specificul acestuia, de adresabilitatea lui. Însă cel mai important aspect la care ne uităm este chiar antreprenorul sau echipa medicală pentru că resursa umană este cea mai importantă. Ne uităm la experienţa medicului pentru că sunt aspect importante care pot să facă un business să meargă. Ne uităm şi la aspectele financiare, la profitabilitatea businessului, la concurenţa pe un segment de piaţă, dacă investiţia aduce o noutate“, a mai explicat Cristina Diulescu.

Ea a mai precizat că trendul din piaţa medicală este spre digitalizare, iar antreprenorii s-au adaptat şi sunt mai deschişi să investească în domenii cum este telemedicina, de exemplu.

„Cred că antreprenorii or să investească în continuare, iar piaţa privată din Craiova este în continuă dezvoltare. Avem investiţii în curs de finalizare şi avem medici şi clinici care au planuri de dezvoltare. Mai este loc pe piaţă pentru un spital de chirurgie mare, pentru imagistică. Lucrurile sunt pe un trend as­cen­dent în ceea ce priveşte piaţa medicală din Craiova“, a concluzionat Cristina Diulescu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria