ZF Private health

ZF Private Health. Cum a evoluat cererea pentru servicii medicale private în ultimii ani şi care sunt aşteptările antreprenorilor din piaţă?

30.09.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Consolidarea investiţiilor, dar şi creşterea cifrei de afaceri sunt ceea ce aşteaptă antreprenorii din piaţa medicală privată pentru anul 2022 după ce văd o cerere crescută pentru servicii din partea pacienţilor.

După doi ani de criză sanitară, opera­torii medicali privaţi mizează pe consoli­dare, dar în continuare scanează piaţa pentru noi oportunităţi de dezvoltare. Ne­voia tot mai mare de servicii medicale a pacienţilor contribuie la creşterea pieţei private de sănătate după ce anul 2021 a adus creşteri de două cifre la venituri pentru mulţi operatori privaţi. „Cererea pe servicii de ambulatoriu a fost în creştere cu două cifre, clinica e puţin sufocată de adre­sabilitatea pe care o are, din acest motiv încercăm să găsim soluţii pentru extindere. Peste 80 de medici avem la Medstar. Pacienţii se adresează cu din ce în ce mai multe probleme nerezolvate“, a declarat  medicul Mihaela Buriu, director medical şi asociat al spitalului privat Medstar din Constanţa, în cadrul emisiunii ZF Private Health. Compania Medstar 2000 a avut o cifră de afaceri de 11,2 milioa­ne de lei anul trecut, iar acţionara spitalului spune că programările depăşesc şi o lună pentru specialităţile medicale.

„Sunt patologii destul de  dificile, des­tul de costisitoare, se mai temporizează ve­nirea într-o clinică privată datorită acestor probleme sociofinanciare ale populaţiei. Noi încercăm să oferim oportunităţi, dar nu se poate lucra doar cu fondurile de la Casă, costurile într-un spital privat sunt foarte mari“, a mai spus Mihaela Buriu.

Spitalul Zetta, specializat în chirurgie plastică, reconstructivă şi microchirurgie, a fost înfiinţat în urmă cu un deceniu în Bucureşti, iar unitatea medicală a încheiat în 2022 o investiţie prin care s-a transfor­mat din clinică în spital. În total, într-un deceniu de activitate investiţiile au ajuns la peste 2,5 mil. euro. „Trebuie să amortizăm ceea ce am investit. Analizăm industria de health­care şi vedem că este o tendinţă în creştere, do­me­niul se dezvoltă. Noi suntem nişaţi pe ch­i­rurgia plastică. Pentru anul aces­ta esti­masem aproximativ 5 mil. euro cifră de afa­ceri“, a spus Andreea Constantin Vîlcioiu.

Consolidarea este planul şi pentru Angi San, clinică medicală din Buzău înfiinţată în urmă cu 25 de ani, axată pe zona de chirurgie.

„Principalul plan este să consolidăm investiţia făcută. Am investit aproximativ 2 milioane de euro. După ce vom consolida afacerea, o să ne adaptăm şi o să căutăm noi zone de investiţii. Suntem într-un moment de început cu clinica nouă, ulterior o să vedem ce oportunităţi apar pe piaţă“, a spus Cosmin Ursăchescu, acţionar în cadrul Angi San.

Compania Top Med Buna Vestire din Craiova (judeţul Dolj), controlată de medicul Doina Cazacu şi soţul ei Nicolae Cazacu, estimează afaceri mai mari cu 20-25% în acest an, pe fondul diversificării serviciilor medicale.

„Estimăm o creştere cu 20-25% anul acesta faţă de o cifră de afaceri de 4 milioane de euro anul trecut. În cadrul celor două spitale avem 8 medici pe recuperare, restul de aproape 65 de medici lucrează în policlinica Buna Vestire“, a spus Doina Cazacu.

Iar pentru alţi antreprenori din domeniul medical, accesul la medici reprezintă principalul criteriul în momentul în care hotărăsc să meargă mai departe cu o investiţie sau să o pună pe aşteptare.

„Am învăţat că pe piaţa serviciilor medicale cel mai important lucru este profesionalismul medicului. În contextul acesta, am învăţat să investesc în momentul în care am un medic bun pentru că sunt sigur că proiectul acela este viabil. În momentul în care investeşti şi ai un medic bun, ai adresabilitate“, a spus Ştefan Puşcaşu, fondatorul Spitalului Bethesda din Suceava, în cadrul emisiunii ZF Private Health.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria