ZF Private health

ZF Private Health. Denisa Zaharia, fondatoarea clinicii Perfect Dent: „Avem o creştere de 30% până acum, oamenii îşi doresc dinţi frumoşi şi aliniaţi“

16.09.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Perfect Dent a pornit în 2007, cu un singur cabinet stomatologic, iar acum include două clinici în Capitală şi şase scaune, plus partea de radiologie ♦ Pentru 2022, fondatoarea clinicii aşteaptă 30% creştere a afacerilor, adică aproape 900.000 de euro.

Medicul Denisa Zaharia, fonda­toa­rea clinicii stomatologice Perfect Dent din Capitală, estimează o creş­tere de 30% pentru 2022, ceea ce ar duce afacerile companiei la circa 900.000 de euro, din calculele ZF. An­tre­prenoarea nu urmăreşte deocam­da­tă o nouă extindere, controlând două clinici în prezent, ambele în Bucureşti.

„Perfect Dent a pornit în 2007, terminasem specializarea în ortodon­ţie şi ortopedie dento-facială. Am avut colaborări cu diverse clinici şi mi-am dorit să îmi deschid un cabinet al meu în care să profesez aşa cum învă­ţa­sem eu în facultate şi în specializare. În 2007 am deschis un cabinet cu două unituri dentare, care a crescut con­stant în următoarea perioadă“, a po­vestit Denisa Zaharia.

În urma cererii de la pacienţi, în 2019 Perfect Dent s-a extins cu o nouă unitate, un spaţiu în care pacienţii primesc servicii integra­te, de la cele de chirurgie, implanto­logie, protetica dentară, până la serviciile de estetică, ortodonţie.

„Această nouă clinică a fost gân­dită şi dezvoltată cu servicii premium cu teh­nologie de ul­ti­mă oră. Am văzut că e­xis­tă o ce­rere din ce în ce mai ma­re că­­tre sec­torul de copii şi am com­pletat în 2020 cu deschiderea unui spaţiu destinat tratamentelor pentru copii“, a mai explicat Denisa Zaharia.

În total, investiţia în noul spaţiu şi în divizia de copii a însemnat peste 750.000 de euro, bani veniţi mai ales din finanţare bancară.

„Am observat o dinamică la pacienţi, iar dacă la început veneau să-şi rezolve strict urgenţele, în timp, îşi doreau să îşi rezolve situaţii complexe. Din ce în ce mai mult oamenii sunt informaţi, sunt educaţi, vin cu copiii la stomatolog. Ca urmare există o creştere mărită a numărului de pacienţi“, a mai explicat fondatoarea Perfect Dent.

În urma crizei sanitare, pacienţii sunt mai atenţi la starea lor de sănătate, inclusiv la cea dentară, din observaţiile medicului.

„Studiile arată că la noi undeva 30-40% dintre români merg o dată pe an la stomatolog, faţă de ţările vestice unde 70% merg la un control anual, iar dacă vorbim de copii şi mai mult, 80-90%. Cred că şi la noi va fi un trend ascendent în acest sens pentru că există mai multă informare, oamenii sunt mai atenţi la nevoile medicale, în general, şi stomatologice, implicit. Orice tratament, dacă este efectuat într-o fază incipientă, are un cost mai mic şi este mult mai simplu de efectuat“, a precizat Denisa Zaharia.

Echipa Perfect Dent numără în prezent 12 medici, iar provocarea cu forţa de muncă este una resimţită şi de fondatoarea clinicii. Soluţia găsită a fost de a atrage studentţi din timpul facultăţii, care ulterior să rămână în clinică.

„Dacă anul trecut am încheiat anul undeva cu 650.000 de euro, anul acesta avem o creştere semnalată de 30%. Este un segment în creştere, nu va mai fi la fel de accelerat, dar interesul românilor este din ce în ce mai mare pentru domeniul acesta medical şi stomatologic“, a mai spus Denisa Zaharia.

Planurile sale pentru Perfect Dent urmăresc un număr mai mare de pacienţi, care se va traduce şi prin putere de investiţie în aparatură medicală.

„Este important să investim în ceea ce se dezvoltă, în ce apare nou să putem să le oferim pacienţilor noştri tratamente de ultimă generaţie. Nu am în plan o extindere pentru că aş vrea să gestionez foarte bine ceea ce avem deja“, a concluzionat Denisa Zaharia.

Piaţa stomatologică din România a crescut cu peste 30% în 2021 faţă de anul anterior, ajungând la 3,4 miliarde de lei cifră de afaceri cumulată a celor aproape 8.000 de companii care activează în acest domeniu, potrivit datelor publice.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria