ZF Private health

ZF Private Health. Ioana Tancău, manager regional de vânzări în cadrul Diviziei pentru Medici, Banca Transilvania: „Pacientul caută prima dată medicul la care doreşte să se trateze, apoi clinica“

08.04.2022, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Principalele cereri de finanţare în piaţa medicală privată din Sibiu au fost pentru echipamente, extinderea spaţiilor şi în digitalizare ♦ Medicina de nişă este un trend, medicii pornesc businessuri de la profesia lor.

Piaţa medicală din Sibiu este una concurenţială, în care şi-au fă­cut loc atât marii operatori, cât şi antreprenorii locali, cu busi­nessuri de nişă. Cererile de finan­ţare în pandemie au urmărit mai ales in­ves­tiţii în extinderea spaţiilor şi aparatură me­di­cală de imagistică sau laborator, în ra­port cu solicitările pacienţilor, a spus Ioana Tancău, mana­ger regional de vânzări în ca­drul Diviziei pentru Medici, Banca Transilvania.

„Credem că piaţa medicală privată din Sibiu poate să se dezvolte, loc de dezvoltare în mai este. Ne aşteptăm la investiţii în vi­itor atât din partea marilor operatori, fie prin deschiderea de noi clinici, fie prin achi­ziţii, fuziuni, dar şi la investiţii din partea micro-businessurilor, IMM-urilor. Medici­na de nişă este un trend, pacientul în conti­nua­re caută prima dată medicul la care do­reşte să se trateze şi ulterior vede ce echipa­men­te are clinica respectivă“, a precizat Ioana Tancău în cadrul emisiunii ZF Private Health.

Astfel, alături de marii operatori, şi an­tre­prenorii locali, de profesie medici, s-au îndreptat spre un business medical în Sibiu, pornind de la specializarea medicală a doctorilor. Ulterior însă, au adăugat noi servicii medicale în portofoliul clinicilor create, atrăgând mai mulţi medici.

„Cererile de finanţare au fost în trend cu pla­nurile investiţionale ale medicilor. Pe mă­sură ce piaţa medicală privată s-a dez­vol­tat, şi solicitările venite din partea me­di­cilor antreprenori au fost tot mai nu­me­roa­se şi mai complexe. Astfel, am finanţat echi­pamente medicale de ultimă generaţie – ecografe, RMN-uri, CT-uri, sisteme com­ple­xe de chirurgie. Medicii s-au orientat spre spaţii mai generoase. În continuare ne aş­teptăm la investiţii importante în echi­pamente, dar şi pe partea de investiţii imo­biliare“, a mai spus Ioana Tancău.

Ea a precizat că avantajul Sibiului îl reprezintă pe de-o parte faptul că este un centru universitar şi medical cunoscut, dar şi prin faptul că este un oraş turistic, unde nivelul de trai este unul ridicat.

Aceste aspect au dus la creşterea nevoilor pacienţilor, care au solicitat de asemenea servicii medicale mai bune.

Deşi pandemia de COVID-19 a mai frânat apetitul operatorilor privaţi pentru dezvoltare, odată ce restricţiile s-au mai ridicat, în a doua parte a anului 2020, au revenit şi investiţiile. În plus, nevoia pacienţilor a fost chiar mai semnificativă faţă de perioada anterioară pandemiei, având în vedere că o mare parte dintre spitalele de stat s-au ocupat de tratarea pacienţilor infectaţi cu noul virus.

„De regulă, ne uităm la mai mulţi factori pentru finanţarea unei investiţii în funcţie de dimensiunea businessului, de piaţa către care se adresează, de concurenţa care există pe nişa respectivă“, a mai precizat Ioana Tancău.

Ea a mai spus că un specific al antreprenorilor din Sibiu pe care l-a observat este curajul de a investi şi o cunoaştere foarte bună a pieţei în care se află. Acest lucru a dus la apariţia serviciilor medicale de care oamenii au avut nevoie.

„La început, orice medic investeşte în funcţie de specialitate şi expertiza lui. Ulterior, adaugă şi alte servicii medicale, dar tot de nişă rămâne. Pacienţii în ultima vreme au tendinţa de a căuta acele clinici unde, pe lângă consultul de specialitate, găsesc şi facilităţi pentru investigaţii suplimentare dacă e necesar - analize de laborator sau imagistică, motiv pentru care medici antreprenori din Sibiu au adăugat şi aceste facilităţi“, a concluzionat Ioana Tancău.

În prezent, ţinta marilor operatori privaţi este medicina de nişă, investiţiile mergând în această direcţie. Astfel, laboratoarele de analize, centrele de imagistică medical (RMN, CT) au luat locul investiţiilor în policlinici sau clinici multidisciplinare.

În perioada 2009 – 2020, cifra de afaceri realizată de companiile din domeniul Sănătăţii private a crescut de cinci ori, de la 2,3 miliarde de lei în 2009, la 11 miliarde de lei în 2020.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria