ZF Private health

ZF Private Health. Luiza Stroe, business development director, Regina Maria: Un criteriu semnificativ de intrare pe pieţe noi este disponibilitatea medicilor

04.02.2022, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Reţeaua de sănătate Regina Maria a generat o creştere a afacerilor de două cifre în 2021, până la 280 mil. euro Al doilea oraş după Bucureşti pentru operatorul medical este Cluj-Napoca din perspectiva infrastructurii.

Numărul de medici şi asistenţi dintr-o zonă poate determina decizia de investiţii a reţelei de sănătate Regina Maria, cel mai mare operator medical privat după cifra de afaceri. Alături de acest criteriu se mai adaugă şi numărul de locuitori, dezvoltarea zonei din perspectiva firmelor prezente sau puterea de cumpărare, a explicat Luiza Stroe, business development director al reţelei Regina Maria, în cadrul emisiunii ZF Private Health.

„Cunoaştem tendinţele de migrare în afara graniţelor a personalului me­di­cal, fie că vorbim de doctori, fie că vorbim de asistenţi medicali, astfel încât din punct de vedere criterii de intrare pe anumite pieţe un con­si­derent semnificativ pentru noi este re­pre­zentat de disponibilitatea pro­fesioniştilor“, a explicat Luiza Stroe.

Iar după Bucureşti, care strânge cele mai multe investiţii din privat, Clujul este un pol important pentru operatorii privaţi.

„În Cluj avem o bază de circa 57.000 de abonaţi, o infrastructură de servicii medicale, atât în zona para­cli­nică, avem patru clinici medicale, dintre care una este dedicată serviciilor de medicina muncii, trei laboratoare me­dicale şi, mai nou, de câţiva ani de zile un centru de imagistică propriu şi un spital, toate dezvoltate într-o manieră organică“, a mai spus Luiza Stroe.

Reţeaua Regina Maria este prezentă pe piaţa serviciilor medicale din Cluj-Napoca încă de la începutul anului 2008, iar în 2018 a terminat o investiţie de 18 milioane de euro în Cluj-Napoca, construind de la zero un spital de 148 de paturi, cu o suprafaţă de 7.000 de metri pătraţi. În total, 1.000 de angajaţi lucrează în spitalul reţelei Regina Maria din Cluj, dintre care 400 sunt medici.

„Am găsit o piaţă dinamică (în Cluj – n.red.) şi observăm continuarea acestei dinamici cu noi jucători intraţi pe piaţă cu noi servicii medicale, de un grad din ce în ce mai mare de com­plexitate, aspect care ne încu­rajează şi pe noi. Am avut o penetrare foarte bună în piaţa din Cluj, aspect care ne bucură şi ne încurajează să investim în continuare în zona Cluj şi regională“, a mai spus Luiza Stroe.


ZF Private Health Un proiect realizat de Ziarul Financiar cu sprijinul Băncii Transilvania şi al reţelei de sănătate Regina Maria, care include emisiuni săptămânale pe teme de sănătate. Emisiunile vor aduce la aceeaşi masă jucători din piaţa de sănătate privată de la nivel naţional.


Nu doar în oraşul Cluj-Napoca este prezent operatorul medical, ci şi în zonele limitrofe oraşului – Floreşti, Gherla, Turda. Planurile de dezvoltare cuprind însă şi alte zone, Dej şi Huedin fiind pe harta de extindere.

„Considerăm că toată regiunea are un potenţial foarte bun de deservire servicii medicale. Încă nu am ajuns la gradul optim de acoperire cu infrastructură medicală, fie că vorbim de puncte de recoltare, de centre de imagistică, de clinici medicale sau de centre de medicina muncii. Toată zona aceasta este în atenţia noastră din punctul de vedere al planului de investiţii, care pentru următorii cinci ani de zile include o amprentă regională, nu neapărat concentrată în oraşul Cluj-Napoca“, a mai explicat Luiza Stroe.

Anual, reţeaua Regina Maria investeşte circa 25 mil. euro în extin­dere şi consolidare, din infor­maţiile oferite anterior de com­panie. În ultimii ani, piaţa medicală privată s-a dez­voltat semnificativ, iar companiile care activează în acest domeniu au generat afaceri de 11 mld. lei, din datele de la Registrul Comerţului aferente anului 2020. Evoluţia acestui domeniu a fost remarcată şi de Luiza Stroe, care estimează ca reţeaua Regina Maria să păstreze şi în următorii ani ritmul de creştere de două cifre.

„În ceea ce priveşte piaţa la nivel naţional, fiind în continuare foarte fragmentată, putem observa o tendinţă de consolidare cel puţin în ceea ce priveşte anumite linii de business. Este o piaţă dinamică. Sunt multe centre noi care se dezvoltă, tranzacţii de tip M&A pe diverse linii de business“, a spus reprezentanta reţelei Regina Maria.

Iar apetitul pentru investiţii nu a fost influenţat nici de pandemia de COVID-19, mai ales în domeniul medical, aflat în prim-plan în criza sanitară.

„Observăm un dinamism în ceea ce priveşte tranzacţiile. Nu am observat să încetinească ritmul acesta, cu excepţia unei perioade foarte scurte în anul 2020. Dimpotrivă, aşa cum la nivel general piaţa de M&A din România, cel puţin în anul 2021, a fost una foarte activă, observăm aspectul acesta şi în domeniul medical“, a concluzionat Luiza Stroe.

Reţeaua de sănătate Regina Maria a păstrat şi în 2021 un ritm de creştere de două cifre faţă de anul anterior, ajungând până la 280 milioane de euro cifră de afaceri, în creştere cu 18%, din datele oferite de Fady Chreih, CEO al reţelei private.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria