ZF Private health

ZF Private Health. Medicul George Mitroi, cofondator al Uroclinic Craiova: „Trebuie să ne extindem, investim în aparatură şi în dezvoltarea profesională“

29.04.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Uroclinic  Craiova a pornit în 2017 din iniţiativa a patru medici - George Mitroi, Octavian Drăgoescu, Cristian Nedelcuţă şi Andrei Drocaş ♦ Investiţia iniţială a fost de 150.000 euro, iar în prezent clinica generează peste 1 mil. euro venituri.

Extinderea şi investiţia în aparatură şi dezvoltarea profesională sunt ingredientele cheie pe care medicul George Mitroi le are în vedere pentru dezvoltarea Uroclinic Craiova, business  pe care l-a înfiinţat în urmă cu cinci ani alături de trei colegi, medici la rândul lor. Uroclinic generează venituri de peste 1 mil. euro anual, iar în 2021 au trecut pragul clincii peste 11.500 de pacienţi.

„Fiecare dintre fondatorii Uroclinic avea propriul cabinet sau dădea consultaţii. Urologia este o specialitate chirurgicală, o parte dintre pacienţii care ajung la consultaţie au indicaţie de operaţie. Un procent tot mai mare din aceşti pacienţi mă întrebau dacă îi puteam opera la cabinetul unde lucram. A fost clar că există cerere. Erau multe neajunsuri în sistemul de stat, intervenţii pentru care nu aveam echipamentele necesare. A fost o nevoie a noastră, a medicilor, ne doream să lucrăm într-un loc care să arate bine şi să avem aparatura necesară“, povesteşte George Mitroi despre începutul clinicii.

Uroclinic funcţionează într-un spaţiu închiriat din Craiova, având spitalizare de zi pentru pacienţi, care se adresează clinicii pentru consultaţii sau intervenţii chirurgicale după care pot pleca acasă în aceeaşi zi.

Fondatorii clinicii au ales Craiova pentru a continua tradiţia din familie, provenind din generaţii de medici. În plus, avantajul pe care îl oferă accesul la specialişti, prin intermediul Facultăţii de Medicină din oraş a determinat dezvoltarea businessurilor medicale.

„Urologia este una dintre specialităţile medicale chirurgicale care beneficiază cel mai mult de progresul tehnologic din ultimii 20-30 de ani. Nu poţi face urologie modernă fără aparatură“, adaugă George Mitroi.

Investiţia iniţială a fost de 150.000 euro, o treime venită din credit, iar restul din contribuţia celor patru fondatori.

Alături de medicii care au pornit businessul mai lucrează încă 10 medici în cadrul clinicii.

„Piaţa serviciilor medicale din Craiova nu diferă faţă de restul ţării. A fost o anumită întârziere în demararea proiectelor şi a investiţiilor, dar astăzi nu cred că există deosebiri importante. Singura provocare pe care o văd este legată de noi, de medici. Este problema noastră să ţinem pasul cu progresul specialităţii în care lucrăm. Dacă înveţi permanent, te dezvolţi profesional, piaţa nu are ce provocări să îţi aducă“, a explicat George Mitroi.

Printre patologiile pentru care ajung pacienţii la Uroclinic se numără cea renală, gama de afecţiuni ale aparatului uro-genital, de la tumori, traumatisme, infertilitate de cauză masculină.

Creşterea din ultimii ani a Uroclinic vine pe fondul numărului mai mare de pacienţi care au optat pentru consultaţii în privat sau pentru intervenţii chirugicale. În plus, investiţiile în aparatură medicală au dus la diversificarea procedurilor pe care medicii le pot face.

„Avem multe planuri. În primul rând trebuie să ne extindem. Vom continua să funcţionăm în spaţiul actual, dar avem nevoie de un nou sediu. Spaţiul pe care îl avem începe să fie insuficient şi ne limitează numărul de intervenţii pe care le putem face într-o zi. Ne-am gândit la o extindere la nivel regional, avem în minte şi posibilitatea ca Uroclinic să devină activă şi în alte reşedinţe de judeţ. Suntem obligaţi să investim în aparatură pentru a putea face provocărilor pieţei. A treia direcţie este dezvoltarea profesională a noastră, a medicilor“, a mai precizat George Mitroi.

El spune că cel mai important element într-un business medical este capitalul uman, iar faptul că îi cunoaşte pe medicii urologi din Craiova şi din împrejurimi şi poate dezvolta colaborări cu aceştia este un avantaj. Din acest motiv, medicul nu vede oportună dezvoltarea altor specialităţi medicale sub umbrela Uroclinic.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria