• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.6906
  • Leu / USD5.0130
ZF Private health

ZF Private Health. Medicul Ionuţ Lăncrăjan, fondatorul a trei clinici în Alba Iulia: Costurile în infrastructura medicală sunt cu 30% peste o infrastructură normală

12.08.2022, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Brandurile create de medicul Ionuţ Lăncrăjan sunt Gynlife, axată pe obstetrică-ginecologie, Pediatric Center, un centru pentru copii, şi Transilvania Medical Clinic – o clinică multidisciplinară.

Medicul Ionuţ Lăncrăjan a decis în 2015 să pornească un business propriu în oraşul din care provine – Alba Iulia, dorindu-şi să răspundă nevoilor pacientelor din sfera de obstetrică-ginecologie. Astfel, a apărut clinica Gynlife, iar ulterior, la solicitările pacienţilor, a mai deschis încă două centre – unul pentru copii şi o clinică multidisciplinară.

Cea mai mare parte a in­ves­tiţiei într-o clinică merge în zona de aparatură şi echi­pa­mente, iar regulile stricte din domeniul medical cresc cos­turile unei astfel de infra­struc­turi cu 30% faţă de o con­struc­ţie nonmedicală, crede me­dicul.

„Sunt destul de multe sacrificii. Costurile sunt mult mai mari decât dacă ai vrea să faci un bloc, de exemplu, pentru că sunt condiţii şi reguli de îndeplinit şi toate costurile în infrastructura medicală sunt cu 30% peste o infrastructură normală, fără a mai adăuga echipamentele.

El a explicat făptul că a dorit să realizeze un business în oraşul său natal, în contextul în care investiţiile în piaţa medicală privată din ultimii ani au urmărit marile centre universitare.

„Imediat după ce am finalizat studiile de rezidenţiat în Cluj-Napoca, m-am întors la Alba Iulia cu o speranţă, cu idei şi am început prin a deschide prima clinică în 2015, care s-a axat pe ginecologie, o unitate sanitară cu paturi, ceea ce nu exista în acel moment în Alba Iulia, în specialitatea obstetrică-ginecologie, paturi destinate spitalizărilor de zi“, a povestit medicul Ionuţ Lăncrăjan.

El precizează că s-a gândit la extinderea reţelei de clinici, însă pentru acest lucru trebuie să găsească oameni dispuşi să lucreze, iar gestionarea unui business de la distanţă nu este uşoară.

„Nu putem să rămânem toţi în Cluj-Napoca, în centrele universitare, trebuie să meargă cineva din teritoriu. Medicina nu se face doar în Cluj-Napoca şi Bucureşti. Sunt anumite aspecte pe care care nu se pot realiza în oraşele mici din cauza numărului redus de populaţie. Judeţul Alba, la peste 360.000 de locuitori şi este plasată între două centre universitare - Sibiu şi Cluj-Napoca, dar se poate şi în Alba Iulia“, a mai spus Ionuţ Lăncrăjan.

Ionuţ Lăncrăjan, fondatorul Gynlife, Pediatric Center şi Transilvania Medical Clinic din Alba Iulia:  Când am început proiectul, am discutat în primă fază cu medicii pe care i-aş putea coopta să se alăture proiectului nostru.


Serviciile oferite în clinica nouă sunt variate, de la chirurgie generală, vasculară, ORL, la neurologie, reumatologie, medicină sportivă. În plus, în Transilvania Medical pacienţii primesc servicii ambulatorii şi de mici intervenţii în regim ambulatoriu în peste 24 de specialităţi. Peste 60 de angajaţi sunt în echipa condusă de medicul Ionuţ Lăncrăjan.

„Când am început proiectul, am discutat în primă fază cu medicii pe care i-aş putea coopta să se alăture proiectului nostru. Nu am putut să fac o investiţie şi apoi să caut medici.

Personalul mediu este mai greu de găsit, îmi este relativ usor să iau legătura cu medicii şi să demarăm parteneriate“, a mai spus medicul.

Începând cu anul 2023, fondatorul celor trei branduri medicale din Alba Iulia vrea să intre şi pe zona de servicii decontate prin Casa de Asigurări. Provocarea în acest proiect este faptul că medicii trebuie să vină timp de opt ore în clinică, aceştia neputând avea contract cu Casa pentru două spitale diferite. În plus, decontarea serviciilor medicale la preţuri scăzute este o altă provocare menţionată de antreprenor.

„Nu am majorat preţurile consultanţii. Eu am zis că o consultaţie în sistemul privat nu trebuie să depăşească 10% din salariul minim brut pe economie“, mai spune Ionuţ Lăncrăjan.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania și Regina Maria