• Leu / EUR4.9459
  • Leu / GBP5.7464
  • Leu / USD4.6730
ZF Private health

ZF Private Health. Răzvan Predica, Affidea România: Clujul reprezintă 15% din tot businessul Affidea/Hiperdia, este o zonă extrem de importantă pentru noi. Reţeaua de clinici de imagistică Affidea este prezentă pe piaţa din Cluj-Napoca de 15 ani, timp în care a investit în total 10 milioane de euro

04.02.2022, 16:45 Autor: Georgiana Mihalache

Pandemia de COVID-19 a accentuat provocările din zona medicală, în sensul că pacienţii au ajuns mai greu la medic pentru analizele de rutină, iar prevenţia a fost lăsată în afara priorităţilor, crede Răzvan Predica, country manager al Affidea România, cel mai mare jucător local din piaţa de imagistică medicală.

Totuşi, apetitul pentru investiţii a rămas constant, mai ales în oraşele mari, cum este Cluj-Napoca, acolo unde Affidea a investit anul trecut 2,7 mil. euro într-un nou centru.

„La Cluj-Napoca este o tradiţie extraordinară în zona de învăţământ medical, şi vorbim aici despre celebra Universitate de Medicină şi Farmacie din Cluj.

În al doilea rând, vorbim de o creştere substanţială a populaţiei, Clujul având o zonă metropolitană de peste 500.000 de locuitori, ceea ce este un lucru foarte atractiv pentru noi. În al treilea rând ar fi colaborarea noastră foarte bună cu zona medicală şi cu pacienţii din Cluj“, a spus Răzvan Predica în cadrul emisiunii ZF Private Health.

El a precizat că una dintre sursele provocărilor din medicina românească este lipsa prevenţiei în rândul populaţiei, oamenii ajungând la medic când deja afecţiunile lor devin cronice. „Noi încercăm să promovăm prevenţia astfel încât să nu ajungem în zona cronică, unde e mai dificil de tratat şi noi şi statul şi pacienţii cheltuiesc mai mult. De aceea noi ne-am pus ca obiectiv pentru următorii ani prevenţia medicală. Există o preocupare mai atentă faţă de sănătate în zona Clujului dovedită şi prin studii“, a mai spus Răzvan Predica.

Iar planurile operatorului medical pentru zona Clujului nu se opresc, reprezentantul Affidea menţionând că vrea să extindă operaţiunile pentru a oferi un tratament complet pacienţilor.


ZF Private Health Un proiect realizat de Ziarul Financiar cu sprijinul Băncii Transilvania şi al reţelei de sănătate Regina Maria, care include emisiuni săptămânale pe teme de sănătate. Emisiunile vor aduce la aceeaşi masă jucători din piaţa de sănătate privată de la nivel naţional.


„Noi am targetat Clujul pentru că avem operaţiunile de bază acolo şi putem oferi sinergii tuturor pacienţilor. Rămâne să studiem mai departe ce putem face în jurul Clujului. Avem linia Cluj – Braşov, o linie foarte interesantă, şi linia Cluj - Timişoara. Deci în acest triunghi este o zonă foarte interesantă de explorat. Clujul reprezintă undeva la 15% din tot businessul Affidea/ Hiperdia, deci este o zonă extrem de importantă pentru noi. Sunt mulţi pacienţi, sunt persoane care îşi doresc prevenţie“, a mai spus country managerul Affidea.

Predica vede un potenţial mare de dezvoltare pentru piaţa privată de sănătate în România în următorii cinci ani, mai ales că, din datele statistice, România are de recuperat faţă de media Europei în ceea ce priveşte speranţa de viaţă, de exemplu.

„Piaţa este încă neconsolidată, sunt foarte mulţi operatori care lucrează pe cont propriu.

Apetitul pentru investiţii a fost validat în pandemie. Este o nevoie reală şi este un moment în care pacienţii trebuie să câştige încrederea în sistemul sanitar“, a mai adăugat Răzvan Predica.

În România, Affidea deţine un număr total de 36 de centre cu servicii de radiologie imagistică şi medicină nucleară, servicii clinice integrate (consultaţii de specialitate şi spitalizare de zi) şi de medicină de laborator (analize medicale). Anual, compania generează afaceri de circa 150 mil. lei, din datele ZF.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania și Regina Maria