ZF Private health

ZF Private Health. Răzvan Predica, country manager al Affidea România: Creştem peste valoarea pieţei din România, anul viitor sperăm să deschidem cinci noi centre

18.11.2022, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Affidea România este cel mai mare jucător din sfera imagisticii medicale de pe piaţa locală, având 39 de centre şi acoperind 22 de judeţe.

Specializări medicale noi, în funcţie de nevoile pacienţilor şi extinderea sunt principalele motoare de creştere pentru Affidea România, consideră Răzvan Predica, country manager al companiei, prezent la emisiunea ZF Private Health.

„Cred că România are astăzi o bază instalată pentru serviciile medicale subdimensionată faţă de ceea ce au nevoie românii. De aceea, cred că va exista o creştere naturală a accesului către serviciile medicale. Motoarele de creştere vor fi, din punctul nostru de vedere, aducerea de specializări noi şi consultaţii noi în funcţie de interesul pacienţilor şi al medicilor în anumite zone geografice. Acestora li se adaugă extinderea teritorială în locuri în care Affidea astăzi nu este prezentă şi aducerea de servicii şi game noi pentru România“, a spus Răzvan Predica.

Anul 2022 a venit cu provocări, după ce anterior, criza sanitară a fost principalul subiect. Totuşi, contextul geopolitic, cu războiul de la graniţă, cel economic, odată cu creşterea preţurilor au pus amprenta asupra întregii pieţe a serviciilor medicale private.

„A trebuit să ne ajustăm la toate provocările geopolitice, de creştere a preţurilor, a utilităţilor, a inflaţiei, dificultatea de a găsi resursa umană în sectorul medical. Chiar şi aşa, Affidea a continuat să dezvolte serviciile medicale, aducând noi consultaţii în zona de pediatrie, cardiologie, oncologie. A deschis noi centre în România, a consolidat prezenţa în anumite zone geografice pe care noi le numim hub-uri cum ar fi Braşov, Cluj, Bucureşti, Timişoara. Am achiziţionat trei clinici în ultimele trei luni“, a mai precizat Răzvan Predica.

În total, în cadrul Affidea lucrează peste 1.350 de oameni, dintre care circa 1.000 sunt medici. În plus, alţi 2.000 de colaboratori deservesc anual peste 1 milion de pacienţi care ajung în cele 39 de centre Affidea în România.

Creşterile de preţuri din economie, de la utilităţi, la materii prime au determinat compania medicală să mărească preţurile pentru consultaţii. Managerul operatorului privat spune însă că pacienţii pot beneficia de diverse promoţii şi oferte prin care să le faciliteze accesul la serviciile de imagistică. Accesul la o investigaţie RMN de exemplu este greu pentru un pacient, care trebuie să aştepte chiar şi două-trei luni pentru a prinde un loc disponibil cu bilet de trimitere, fondurile de la Casa de Asigurări epuizându-se în primele zile ale lunii în cazul oraşelor mari.

„Anul 2022 este un an foarte bun, foarte productiv în care noi toţi am învăţat foarte multe. Creştem peste valoarea pieţii din România, care creşte cu 8-10%, din estimările noastre. Digitalizarea rămâne motorul principal şi formarea profesională a resursei umane pentru că este cea mai importantă. Încercăm să consolidăm prezenţa noastră în hub-urile medicale deja avute şi cochetam cu locuri în care nu suntem astăzi prezenţi. Însă observăm o nevoie crescută de servicii medicale“, a menţionat Răzvan Predica.

El speră ca în 2023 să deschidă cinci centre noi sub umbrela Affidea, iar investiţia într-un astfel de centru poate să fie de la 500.000 de euro la 5 milioane de euro, în funcţie de aparatură.

În aprilie 2022, grupul de investiţii Groupe Bruxelles Lambert (GBL) a preluat întreg pachetul de acţiuni al Affidea la nivel internaţional, valoarea tranzacţiei fiind de 1 miliard de euro. Este prima investiţie în domeniul sănătăţii pentru GBL, iar planurile pentru Affidea urmăresc extinderea.

„România este una dintre cele mai importante ţări pentru Affidea, este privită ca un loc cu foarte mare potenţial, am investit foarte mult în această perioadă şi pentru noul proprietar, România este o ţară de viitor“, a mai spus Răzvan Predica.

Affidea România este al şaptelea jucător din piaţa locală a serviciilor medicale private, după cifra de afaceri, având în 2021 o cifră de afaceri de 225 mil. lei, în creştere cu 30%.

 

ZF Private Health. Un proiect realizat de Ziarul Financiar  cu sprijinul Băncii Transilvania şi al reţelei de sănătate Regina Maria,  care include emisiuni săptămânale pe teme de sănătate. Emisiunile vor aduce la aceeaşi masă jucători din piaţa de sănătate privată de la nivel naţional.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria