ZF Private health

ZF Private Health. Vlad Ardeleanu, CEO al Medima Health: Faţă de anul trecut, în 2022 vom avea o creştere de peste trei ori a cifrei de afaceri

10.06.2022, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Medima Health numără o reţea de nouă clinici de imagistică în prezent, dintre care două vor fi deschise în următoarele două luni. l Investiţia în dezvoltarea clinicilor de până acum se ridică la 10 mil. euro.

Investiţia într-o singură clinică de imagistică medicală este de 1,5 mil. euro, dintre care cea mai mare parte merge în achiziţia echipamentelor de rezonanţă magnetică (RMN) şi a computerelor tomograf (CT), susţine Vlad Ardeleanu, CEO al Medima Health, o reţea de clinici de imagistică şi radiologie care a avut o extindere semnificativă în ultimii ani.

„Avem o acoperire teritorială. Doar patru clinici sunt în Bucureşti, restul sunt în dife­rite oraşe ale ţării – Călăraşi, Alba Iulia, Sibiu, Buzău, Brăila, ne dezvoltăm la Târgu-Mureş. Încercăm să menţinem ritmul de dez­vol­tare şi pentru anii care urmează. Urmează să mai deschidem o clinică în Bucureşti, în zona de nord, şi una la Brăila. Mai avem un proiect de o anvergură la Târgu-Mureş, unde dezvoltăm un centru de in­ves­tigaţii oncologice“, a spus Vlad Ardeleanu în cadrul emisiunii zf Private Health.

Până în prezent, investiţia în dezvoltarea Medima Health a fost de 10 mil. euro, însă după deschiderile programate, printre care şi un proiect de anvergură la Târgu-Mureş, suma investită pe piaţa locală se va dubla.

„Una dintre misiunile pe care noi ni le-am ales la fondarea companiei este de a democratiza accesul pacienţilor. Şi aici aş puncta accesul tuturor categoriilor sociale de pacienţi la investigaţii de încredere prin imagistică de înaltă calitate. Aşadar ne-am asumat inclusiv intrarea în oraşe de dimensiune mai mică, aşa cum este Călăraşi“, a mai explicat Vlad Ardeleanu.

Centrele Medima Health, specializate în imagistică şi radiologie, au încheiat anul 2021 cu afaceri de aproape 14 mil. lei, o evoluţie semnificativă faţă de anul anterior, când businessul genera aproape 3 mil. lei, potrivit datelor publice de la Ministerul de Finanţe.

În ultimii doi ani, odată cu preluarea de către fondul de investiţii Morphosis Capital, centrele Medima au avut o extindere constantă.

„Pentru noi, activitatea a fost intensă şi în perioada pandemiei. Spitalele, fiind ocupate cu tratarea pacienţilor de Covid şi au orientat către privat serviciile de paraclinic, de imagistică. Este o anumită creştere şi pentru noi după pandemie. La sfârşitul anului 2021 am avut 30.000 de pacienţi, iar anul acesta cu siguranţă vom tranforma această cifră. Faţă de anul trecut, în 2022 vom avea o creştere de peste trei ori a cifrei de afaceri“, a mai spus CEO-ul Medima Health. Acest lucru ar duce businessul Medima Health la peste 40 mil. lei, din calculele ZF.

El a precizat că în fiecare clinică există un echipament RMN şi CT, iar jumătate din business vine din colaborarea cu Casa Naţională de Asigurări de  Sănătate.

„Medima este un jucător cu focus pe oncologie şi avem aceste programe naţionale de sănătate, pacienţii oncologici sunt consideraţi cronici, care au decontate serviciile de investigaţii medicale“, a explicat managerul.

Businessul Medima Helath a fost înfiinţat în 2017, iar în 2020 a fost preluat de fondul de investiţii Morphosis Capital.

După preluare, în acţionariatul Medima au intrat medicul Gheorghe Iana, cu 11,8% dintre acţiuni, anterior director medical în cadrul clinicilor şi Vlad Ardeleanu, cu acelaşi procent de 11,8% din acţiuni, care a plecat la începutul lui 2020 de la conducerea operaţiunilor companiei de pariuri Superbet România.

„Eu m-am ataşat de o idee nobilă pe care am împărtăşit-o de profesorul Gheorghe Iana. Veţi vedea la Medina un focus din ce în ce mai pronunţat pe zona de oncologie, prin dezvoltarea nişei de PET CT şi a soluţiilor pentru aceste investigaţii. Noi spunem la Medina că imaginea contează şi că salvează vieţi. Cu cât reuşim să avem o imagine mai clară despre ce se întâmplă în corpul pacientului, reuşim să salvăm vieţi“, a concluzionat Vlad Ardeleanu.

În piaţa de sănătate, pe nişa de imagistică cel mai mare operator este Affidea. În piaţa de profil au mai intrat şi jucătorii privaţi din domeniul medical care au mizat pe domeniul imagistic în ultimii ani, cumpărând clinici de la antreprenori locali.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria