ZF Private health

ZF Private Health. Vlad Teodorescu, managing partner la Donna Medical Center din Bucureşti, un business nişat pe servicii medicale pentru femei: Am deschis o clinică în Constanţa, o investiţie de 700.000 euro, prima realizată în afara Bucureştiului

01.11.2024, 00:05 Autor: Mirabela Tiron

Donna Medical Center din Bucureşti, un business nişat pe servicii medicale pentru femei, înfiinţat în 2011 de către Elena Claudia Teodorescu, medic radiolog specializat în imagistica sânului, a deschis o clinică la Constanţa, aceasta fiind prima investiţie realizată în afara Capitalei.

„Donna Medical Center a deschis prima clinică în afara Bucureştiului. Au trecut 14 ani de la prima noastră clinică din Bucureşti până să decidem  şi să reuşim  să facem acest pas, prin care  ducem acest concept de clinică dedicată sănătăţii femeii mai aproape şi de pacientele din zona Constanţei“, a declarat Vlad Teodorescu, managing partner al clinicilor Donna Medical Center în cadrul ZF Private Health.

Bazele Donna Medical au fost puse în 2011 iar opt ani mai târziu a fost inaugurată a doua clinică, Donna Medical Center din Pipera, unde s-a dezvoltat un centru de imagistică.

Pentru clinica din Constanţa s-a lucrat un an, timp în care s-a format o echipă de 12 medici locali, din care patru medici imagişti senologi, care realizează investigaţii mamare în centru (mamografii digitale, cu tomosinteză, ecografii mamare, puncţii şi biopsii).

Investiţia în clinica din Constanţa s-a ridicat la 700.000 euro iar mare parte din  aceste fonduri sunt reprezentate de investiţia în echipamentele medicale.

„Am ales întotdeauna să investim doar în tehnologie de ultimă generaţie, de ultraperformantă, fiind foarte importantă pentru medicii imagişti radiologi. Tehnologia este  importantă în această specialitate, unde medicul radiolog, oricât de experimentat ar fi depinde de un echipament de ultimă generaţie pentru a putea oferi cel mai bun diagnostic“. Finanţarea a fost asigurată prin credite bancare.

Pentru primul an de funcţionare el estimează 10.000 de pacienţI în clinica din Constanţa. Un avantaj al Constanţei este că atrage pacienţi din toată zona Dobrogei, dar există şi o competiţie puternică pe fondul investiţiilor atrase de sectorul medical privat. Donna Medical Center are acest diferenţiator de clinică de nişă, potrivit lui.

„Cel mai important proiect este să operaţionalizăm şi să eficientizăm tot ce se întâmplă la Dona Constanţa şi personal mi-am dat un termen de şase-12 luni pentru a face lucrurile să meargă foarte bine acolo şi abia apoi să ne gândim la replicarea modelului în funcţie de învăţăturile şi concluziile pe care le tragem cu acest proiect“.

Pentru acest an Donna Medical Center va finaliza cu afaceri mai mari cu 25%, faţă de nivelul de 5mil. lei anul trecut. Mai mult, anul acesta, în martie, compania a achiziţionat şi un RMN 1,5 TESLA.

„Lucrăm acum cu două aparate RMN şi un CT, totodată am mărit şi echipa medicală de radiologi care lucrează pe aceste aparate. Primim un plafon mai mare de de bani de la Casă şi atunci practic lunar creştem“. Din totalul cifrei de afaceri 15% reprezintă decontări de la CNAS, în special pe investigaţii RMN şi CT, potrivit lui.

Compania s-a dezvoltat organic în ultimii ani şi a investit constant în extindere. Anul trecut, în toamnă, compania a deschis un centru  de oncologie de nişă pentru femeile cu cancer, o investiţie de 250.000 euro. Anterior, în urmă cu doi ani, compania a deschis un centru de recuperare medicală, Recondition.

Afacerile clinicilor private de pe piaţa locală au ajuns anul trecut la un nivel record de 12,4 miliarde de lei (2,5 mld. euro), în creştere cu 18% faţă de anul anterior şi de cinci ori mai mult faţă de zece ani în urmă, potrivit datelor de la ONRC.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria