• Leu / EUR4.9461
  • Leu / GBP5.7088
  • Leu / USD4.7286
ZF Produs în România

Produs în România. Nicolae Ciuleac, Carniprod: Am mărit preţurile cu 10-12% pentru a acoperi costurile de producţie. Nu văd o creştere a consumului, sper să rămânem la afaceri de 20 mil. euro

24.03.2022, 16:45 Autor: Mirabela Tiron

♦ Fabrica din Tulcea procesează în prezent 15 tone de carne zilnic, capacitatea maximă este însă de 40 de tone zilnic.

Carniprod Tulcea, unul dintre cei mai mari procesatori de carne de pe plan local controlat de antreprenorul Nicolae Ciuleac, a finalizat anul trecut cu afaceri de 20 de milioane de euro şi estimează afaceri similare în acest an, potrivit oficialilor companiei.

„Capacitatea noastră maximă este de 40 de tone în opt ore, dar din păcate nu este necesară această capacitate, cererea pe piaţă a scăzut. Trebuie să ne retehnologizăm cu diferite utilaje care sunt necesare pentru a desfăşura o activitate de calitate. La un milion de euro se ridică proiectul de moder­nizare a fabricii“, a declarat Nicolae Ciuleac, directorul general al Carniprod, în cadrul emisiunii Produs în România, realizată de ZF cu Masterbuild Logistic Park.

Carniprod deţine o unitate de procesare a cărnii în Tulcea, dar şi o reţea de magazine proprii care era for­mată înainte de pandemie din 30 de uni­tăţi în Tulcea, Bucureşti, Constanţa şi Galaţi. Acum însă reţeaua se limitează doar la ma­gazine în Tulcea. În total, de la în­fiin­ţare, proprietarii Carniprod au in­ves­tit peste 20 de milioane de euro, conform celor mai recente date. „Avem mai multe magazine în Tulcea, la Măcin, ne-am restrâns re­ţeaua de magazine pentru că nu sunt ren­tabile, chel­tuielile erau prea mari ca să le ţinem, nu îşi acopereau cos­tu­rile de ex­ploa­tare. Toată lumea merge la un market mare unde găseşte tot, re­ţeaua stra­dală nu este interesantă, atrage doar riveranii care locuiesc în apropiere“.

Fabrica pe care o controlează are o capacitate de 40 de tone pe zi de mezeluri. Anul trecut, fabrica a finalizat cu afaceri de circa 20 de milioane de euro.

„Cea mai mare parte a producţiei o vindem în reţelele Metro, Carrefour, Auchan, Profi“.

Carniprod cumpără carcasă de porc de la Smithfield Timişoara, cel mai mare jucător de pe piaţa de carne de porc, şi o procesează, dar şi de la alte ferme locale. „Aducem carnea de porc din ţară, doar unele piese din afară, din Polonia, Belgia. Acum cumpărăm atât cât putem depozita.“

„În ultimul timp am mărit preţurile cu 10-12% la produse pentru a acoperi costurile de producţie. Am avut un profit brut de 3% anul trecut şi o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro. Sper ca în acest an să rămânem măcar la nivelul de anul trecut pentru că nu văd o creştere a consumului“. El mai spune că preţurile materiilor prime au crescut foarte mult, plus costurile cu energia, elemente care nu aduc nimic bun în costurile de producţie. „Vom vedea o producţie mai scăzută, o populaţie cu putere mai mică de cumpărăre“.

În 2018, producătorului Carniprod i s-a interzis vânzarea de carne de porc din ferma proprie, pe fondul focarelor de pestă porcină găsite în judeţul Tulcea şi i s-au sacrificat 48.000 de porci, antreprenorul fiind obligat să închidă temporar magazinele.

 „Atâta timp cât nu este asigurată siguranţa acestei activităţi cred că este un risc prea mare să refac ferma. Am investit 4 milioane de euro în momentul în care a apărut pesta porcină, a dat pesta am rămas cu investiţia şi acum stă degeaba. Am avut  48.000 de porci, sacrificam 300 de porci pe zi, acum cumpărăm. Când aveam porci aveam atâta carne şI o depozitam în congelatoare, dar depozitarea este costisitoare, tot ce vrei să depozitezi costă. Am modernizat toate grajdurile, tehnologie nouă, când am văzut că a dat pesta am oprit toate investiţiile. Noi avem depozite proprii, dar am avut aşa multă carne atunci că am închiriat depozite“.

Nicolae Ciuleac a pus bazele producătorului de mezeluri Carniprod Tulcea în urmă cu 30 de ani alături de mai mulţi parteneri care lucrau la acel moment în fabrica Tabco (unitate care a aparţinut grupului spaniol Campofrio), după cum povestea anterior pentru ZF. El controlează mai mult de 50% din participaţii în cadrul companiei Carniprod şi este asociat în cadrul businessului alături de alţi patru antreprenori.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Masterbuild