• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
ZF Produs în România

ZF/Masterbuild Produs în România. Cosmin Cârstea, Dubai Ports România: Investim 10 milioane de euro la Aiud într-un terminal multimodal care va fi conectat cu trenuri directe de portul Constanţa. Dubai Ports are în plan investiţii de peste 100 de milioane de euro în România în următorii ani

04.02.2022, 00:04 Autor: Răzvan Botea

♦ „În portul Constanţa nu suntem congestionaţi. Putem dubla peste noapte capacitatea noastră fără probleme.“

Cosmin Cârstea, CEO Dubai Ports (DP) Logistiscs România şi Dubai Ports Constanţa, a spus că DP România investeşte într-un terminal multimodal la Aiud, care va fi conectat de trenuri directe cu portul Constanţa. Valoarea investiţiei este de 10 milioane de euro şi lucrările au început.

„La nivelul ţării ne dorim să creăm câteva terminale multimodale. Primul pe care îl facem este unul în zona Aiudului. Bunurile de export din zona Ardealului vor avea un terminal în care se consolidează tot traficul şi de acolo putem oferi conectivitate nu doar cu portul Constanţa-Marea Neagră, dar şi cu Marea Adriatică, Marea Baltică sau Marea Nordului. Conectivitatea se va face pe coridor feroviar electrificat şi coridor auto“, a spus Cosmin Cârstea la Produs în România, o emisiune ZF realizată cu sprijinul Masterbuild.

Investiţia de la Aiud este de cel puţin 10 milioane de euro, iar costurile totale vor fi ştiute la finalizarea proiectului: „La Aiud investim peste 10 milioane de euro. Acum depinde de cum vor evolua preţurile, vom şti la final care este valoarea. Construcţia a început.“

Aiudul va fi conectat cu portul Constanţa printr-o linie feroviară directă. Cosmin Cârstea a mai spus că, în condiţiile în care un transport feroviar ajunge de la Aiud la Constanţa într-o zi, nu reprezintă o întârziere, în contextul în care drumul produselor spre Asia pe mare poate să dureze săptămâni întregi.

„Dacă din Aiud trenurile ajung în portul Constanţa într-o zi, în condiţiile în care, până în Asia, tranzitul poate să dureze şi şase săptămâni pe vapor, este în regulă. Ne dorim ca acel terminal multimodal din Aiud să fie conectat prin trenuri directe cu portul Constanţa.“

Dubai Ports, care este unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, are în plan investiţii de 100 de milioane de euro în România în următorii ani.

„Din 2004 am făcut investiţii şi acesta este modelul responsabil de a face comerţ. Investiţiile sunt grija noastră pentru viitor. Vom extinde zona de operare a terminalului din Constanţa şi vom crea şi o magazie logistică“, a mai spus Cosmin Cârstea, despre planurile de la portul Constanţa.

La nivel global Dubai Ports este prezent în peste 50 de porturi ale lumii, cu mai mult de 170 de terminale multi-modale. Prin terminalele şi porturile pe care gigantul le operează, trec anual peste 60.000 de nave.

„Avem un terminal pe Dunăre la Novi Sad, în Serbia. Ne dorim să conectăm Constanţa de Novi Sad, ca să asigurăm ţara vecină că portul Constanţa este calea de acces naturală  a mărfurilor pentru transportul internaţional. Ne dorim de asemenea crearea mai multor punct pe Dunăre“, a mai spus Cosmin Cârstea.

Businessul din România are peste 450 de angajaţi şi Dubai Ports este operator portuar la Constanţa din 2004, cu un contract până în 2049. Cosmin Cârstea spune că Dubai Ports, ca investitor, vede România foarte bine.

„Investitorul vede România foarte bine. Portul Constanţa este special pentru investitorul DP World. Avem un contract care ne onorează şi suntem operatori de 18 ani. Nu am avut litigii, considerăm că relaţia dintre autorităţi şi noi este una bazată pe încredere.“

El a mai spus că la Constanţa este spaţiu de creştere, spre deosebire de alte porturi din România, care sunt congestionate. Constanţa este cel mai mare port situat la Marea Neagră.

„În portul Constanţa nu suntem congestionaţi. Putem dubla peste noapte capacitatea noastră fără probleme: avem echipamente, avem spaţiu, oameni, tehnologie, suntem pregătiţi.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Masterbuild