♦ Inteligenţa artificială (AI) şi chat GPT sunt deja instrumente folosite în cadrul companiilor din toate industriile pentru a uşura munca angajaţilor ♦ Provocările principale ţin de nevoia de securitate, dar şi de dorinţa angajaţilor de a vorbi cu o persoană reală, nu cu un asistent virtual ♦ Ce urmează în domeniul AI?
Viitorul este al asistenÅ£ilor virtuÂali inclusiv între departamentele aceÂluÂiaÅŸi business, care să scurteze timpul pentru rezolvarea unei sarcini. ÃŽn plus, aplicaÅ£iile de inteligenţă artificială (AI) pot creÅŸte nivelul unui business, prin analiza complexă a datelor, susÅ£in Irina DochiÅ£u, Global VP partners and alliances, Druid, ÅŸi Sabin Iliescu, director tehnologie MIS, Libra Internet Bank.
Ei au vorbit la emisiunea ZF ProÂfesii Liberale, realizată în parteneriat cu Libra Internet Bank, despre cum folosesc AI în business, dar ÅŸi ce urÂmează ca dezvoltare în acest domeniu.
„În viaÅ£a de angajat, mai ales în zona de enterprise, trebuie să interacÂÅ£ioÂnezi cu foarte multe sisteme, să înveÅ£i să le foloseÅŸti. Ideea din spatele Druid a fost ca pentru sistemele resÂpective să aducă un layer conversaÂÅ£ioÂnal, astfel încât să faciliteze inÂteracÅ£iuÂnea prin simple conversaÅ£ii pe canalele pe care suntem de regulă obiÅŸnuiÅ£i să le folosim în viaÅ£a perÂsonală“, a spus Irina DochiÅ£u, Global VP partners and alliances, Druid, companie activă în domeniul inteliÂgenÅ£ei artificiale conversaÅ£ionale. Ea a explicat că în portofoliul Druid sunt clienÅ£i de la bănci ÅŸi instiÂtuÅ£ii finanÂciare, la retail ÅŸi zona de medical, din Europa până în Statele Unite sau Australia.
„Ne-am concentrat pe Europa pentru că aveam referinÅ£e, însă înceÂpând de anul trecut Druid nu mai este o companie românească, este o comÂpanie americană. Sediul central este la New York, aÅŸadar focusul pentru urÂmătoarea perioadă va fi pe piaÅ£a din America, lucrăm cu instituÅ£ii mari precum FDA, US Airforce a decis să folosească platforma noastră tocmai pentru a automatiza procese de IT care au legătură cu angajaÅ£ii lor“, a mai completat Irina DochiÅ£u.
Drumul Libra Internet Bank în sfera inteligenţei artificiale a început prin componenta de machine-learning, iar odată cu apariţia Chat GPT-ului, s-a extins şi la integrare de servicii de inteligenţă artificială, a explicat Sabin Iliescu, Director Tehnologie MIS, Libra Internet Bank.
„În luna mai 2024 am lansat prima aplicaţie la nivel european, din toate research-urile pe care le-am făcut, care este un asistent personal pentru client în aplicaţia de mobile banking, accesată pe bază de voce. E un asistent pe care îl apelezi cu voce şi îţi oferă informaţii despre produsele şi serviciile tale şi despre produsele şi serviciile pe care banca le oferă. Şi nu ne oprim aici, avem în plan mai departe şi zona de acţiuni, va întreprinde acţiuni pentru tine, ca un adevărat copilot, depăşeşte zona de asistent“, a spus Sabin Iliescu.
El a mai completat că ajutorul aplicaţiilor de inteligenţă artificială vine din faptul că parcurge în locul omului cantităţi mari de text din care extrag informaţiile de care este nevoie pentru o analiză mult mai rapidă.
„Cea mai importantă barieră de trecut este faptul că toată lumea vrea să discute cu un om. Încrederea se construieşte în timp. Din fericire, noi am asimilat rapid, la nivelul băncii, noile tehnologii, inclusiv pe zona de marketing, avem reclame 100% construite cu inteligenţa artificială“, a spus Sabin Iliescu.
La capitoul provocări, Irina Dochiţu a menţionat securitatea datelor, astfel că în funcţie de departament, angajaţii au acces la anumite sisteme de informaţii, în acest mod asigurându-se în plus securitatea datelor.
„Viitorul aduce agentic AI. Este următoarea generaţie de chat-boţi care comunică între departamente şi atunci vei avea un agentic AI pentru zona de HR care va comunica cu agentic AI din zona de procurement pentru a îndeplini un task legat de o anumită activitate. Viitorul este ca fiecare linie de business să beneficieze de un asistent virtual, echipat cu componente de generative AI, ca să acţioneze ca o entitate capabilă de self-learning, dar şi să şi comunice“, a concluzionat Irina Dochiţu.
Sabin Iliescu, director tehnologie MIS, Libra Internet Bank: Cea mai importantă barieră de trecut este faptul că toată lumea vrea să discute cu un om. Încrederea se construieşte în timp.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE