ZF Profesii liberale

ZF/Libra Internet Bank Profesii Liberale. Nevoia de investiţii în farmacii este una constantă. „Mulţi farmacişti îşi îndreaptă atenţia către servicii de sănătate complementare sau personalizate“

08.10.2024, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ În România, sunt peste 20.000 de farmacişti, dublu faţă de acum 30 de ani ♦ Numărul de farmacii este de peste 8.000 de unităţi la nivel naţional ♦ O treime aparţin unuia dintre cele mai mari cinci lanţuri cu extindere naţională.

Deşi interesul pentru profesia de farmacist este în declin în ultimii ani, iar universităţile nu mai reu­şesc să acopere nici locu­rile la buget pentru aceas­tă specializare, reţelele sau farmaciile independente care există deja pe piaţă au nevoi de investiţii permanente, atât pentru a crea un spaţiu plăcut pacientului, cât şi farmaciştilor care lucrează în unităţile farmaceutice.

Felix Tighel, reprezentant Libra Internet Bank şi Paul Negoiţă, mana­gerul farmaciilor Iris Pharm din Buzău, au vorbit în cadrul emisiunii ZF Profesii Liberale despre provocă­rile, dar şi avantajele profesiei de farmacist.

„Farmacistul este dependent de un angajator, de un program de lucru, de un context care nu-l favorizează pentru a se dezvolta ca un om care are o profesie liberală, mai ales dacă există şi anumite politici comerciale la firma unde lucrează. Independenţa lui în ultimii ani s-a restrâns şi cred că această problemă se reflectă şi în funcţionarea Facultăţii de Farmacie, unde din ce în ce mai puţini absol­venţi de liceu doresc să meargă“, a spus Paul Negoiţă, managerul Iris Pharm.

Paul Negoiţă, managerul farmaciilor Iris Pharm din Buzău: Trebuie să ai condiţii bune şi pentru personal, şi pentru pacienţi. Accesibilitatea spaţiului, reclama sunt elemente esenţiale.

El a spus că legislaţia din Româ­nia a permis dezvoltarea lanţurilor de farmacii, dând exemplul Germaniei, unde un farmacist poate deţine o sin­gură unitate şi încă trei puncte de lucru.

De altfel, numărul mare de far­ma­cii – peste 8.000 la nivelul întregii ţări, plasează România pe locul şapte în Uniunea Europeană.

În acest con­text, pentru a se dife­renţia, lanţurile de farmacii, dar şi uni­tă­ţile indepen­dente, au nevoie de in­ves­tiţii constante. „Pe măsură ce far­ma­ciile au continuat să extindă, să mo­dernizeze, pe lângă farmaciile tra­di­ţionale, au existat şi creştere a ce­rerii pe soluţii digitale pentru servicii personalizate, ceea ce a adus la inves­tiţii în aceste soluţii moderne şi noi tehnologii. Mulţi farmacişti au apelat la finanţare pentru a deschide noi puncte de lucru sau pentru a-şi extin­de reţeaua“, a spus Felix Tighel, re­prezentant al Libra Internet Bank. El a precizat că farmaciştii sunt perce­puţi ca profesionişti cu risc redus, având constanţă în piaţă şi venituri stabile.

„Investiţiile se concentrează în principal pe modernizarea spaţiilor, achiziţionare de spaţii noi şi, mai nou, tehnologii digitale. De asemenea, mulţi farmacişti îşi îndreaptă atenţia către servicii de sănătate complementare sau personalizate, precum testele rapide, consultanţă de specialitate“, a mai spus Felix Tighel.

Criteriile pentru aprobarea unei finanţări include proiecţii financiare realiste, experienţa antreprenorului, dar şi un plan de creştere şi stabilitate pe termen lung.

„Pentru farmacişti şi profesioniştii din domeniul sănătăţii oferim o gamă variată de produse financiare, cum ar fi credite de investiţii, credit pentru capital de lucru, pentru echipamente, unde este cazul, soluţii de finanţare pe termen scurt şi mediu. De asemenea, avem produse special concepute pentru startup-uri în acest domeniu“, a mai spus reprezentantul Libra Internet Bank.

Paul Negoiţă crede că profesia de farmacist va redeveni una importantă în domeniul medical, chiar şi în contextul apariţiei tehnologiilor noi, pentru că pacienţii vor căuta permanent interacţiunea umană cu un specialist din sănătate, aşa cum este farmacistul.

„Trebuie de la început să reuşeşti să aduci farmaciile la un standard, astfel încât pacientul intră cu drag în farmacie, pentru că nu vine de plăcere, dar trebuie să intre cu drag, să se simă bine în farmacie şi să fie şi bine aprovizionat. Trebuie să ai condiţii bune şi pentru personal, şi pentru pacienţi. Accesibilitatea spaţiului, reclama sunt elemente esenţiale“, a mai spus Paul Negoiţă.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
Libra