ZF Real Estate

ZF Real Estate by Storia. O altă Românie: care este profilul românilor ce îşi cumpără visul mediteranean cu peste 1 mil. euro cash

16.04.2025, 00:06 Autor: Ioana Matei

În ultimul an, agenţia condusă de antreprenorul spaniol Darcy Maxim, Costa Blanca Investments, a intermediat 20 de tranzacţii către clienţi români, cu valori medii cuprinse între 1 şi 1,5 milioane de euro Majoritatea achiziţiilor sunt făcute exclusiv cu bani cash.

Tot mai mulţi români cu resurse financiare mari îşi îndreaptă investi­ţiile rezidenţiale către Costa Blanca, una dintre regiunile cu cea mai acce­le­rată dezvoltare imobiliară de pe coas­ta mediteraneană a Spaniei, potrivit unui interviu ZF Real Estate cu Darcy Maxim, un antreprenor în imobiliare de lux în vârstă de 25 de ani. În total, agenţia, axată pe vânzarea de proprie­tăţi în Costa Blancam, a ajuns la 30 de milioane de euro în vânzări anuale după doar trei ani şi jumătate de acti­vitate, cu obiectivul de a atinge 50 de milioane de euro în 2025.

Cine cumpără? Clienţii români provin în special din Arad, Constanţa, Timişoara şi Bucureşti, cu un profil dominant de antreprenori din zona IT şi industrie uşoară. Criteriile de selec­ţie a proprietăţilor includ: vedere la mare, intimitate, stil arhitectural medi­teranean cu interioare moderne şi ac­ces facil la aeroporturi internaţionale – zborurile din România către Costa Blanca durează aproximativ 3,5 ore.

Intervalul mediu de preţ pentru proprietăţile achiziţionate de români este între 700.000 şi 1,5 milioane de euro, dar există şi achiziţii mai mai mari, în contextul în care doar în 2025 au avut loc deja două tranzacţii de peste 5 milioane de euro în zonă – un record pentru Costa Blanca.

Pe lângă români, Costa Blanca atrage investitori străini din Marea Britanie, Belgia, Olanda, Germania şi ţările nordice, atraşi de clima blândă, infrastructura medicală de calitate şi costurile relativ scăzute faţă de alte zone premium ale Spaniei. Britanicii domină încă topul achiziţiilor, cu un interes constant pentru case de vacan­ţă sau reşedinţe permanente postpen­sionare, dar în ultimii ani s-a remarcat o diversificare a clientelei internaţio­nale, inclusiv prin prezenţa unor investitori americani, israelieni sau din Orientul Mijlociu.

De ce Costa Blanca? „În Marbella preţurile sunt aproape duble pentru aceleaşi facilităţi. Costa Blanca oferă aceleaşi beneficii – soare, plajă, servicii – dar într-un cadru mai discret şi la un cost mai eficient. Nu e o zonă plină de maşini scumpe, dar e plină de oameni cu bani“, explică Darcy Maxim.

Tot mai mulţi clienţi îşi transformă proprietăţile din Spania în a doua sau chiar a treia reşedinţă, iar unii decid ulterior să se mute permanent: „Am observat un tipar – vin de câteva ori, apoi spun: vreau să am baza aici.“

Format în familie – tatăl său având o experienţă de 25 de ani în imobiliare – Darcy Maxim a construit o agenţie modernă, cu accent pe branding personal, prezenţă online şi experienţă completă a clientului. Echipa sa include fotografi, videografi, marketeri, avocaţi şi consultanţi fiscali, iar clienţii sunt preluaţi complet de la aeroport şi asistaţi până la semnarea contractului.


În ultimul an, agenţia lui Darcy Maxim a intermediat 20 de vânzări către români, cu o valoare medie situată între 1 şi 1,5 milioane de euro: „Nu e tipic să vezi români aici. Dar vin tot mai mulţi; vorbim despre oameni cu bani. Nu cumpără proprietăţi de 200-300.000 de euro, ci mai degrabă de la 500.000 în sus. Pentru mine e ceva impresionant – nu m-aş fi aşteptat ca în România să existe astfel de resurse financiare.“



 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Storia