ZF Supliment Centre Comerciale

Nevoia de socializare şi de a petrece timp de calitate în timp ce suntem la cumpărături este în creştere. Investim în modernizarea centrelor

13 apr 2022 Autor: Bogdan Alecu

IMMOFINANZ, unul dintre cei mai mari proprietari de centre comerciale de pe piaţa locală are în plan noi investiţii în proiectele pe care le deţine şi mizează pe o creştere a numărului vizitatorilor în condiţiile în care oamenii sunt dornici de socializare.

IMMOFINANZ, unul dintre cei mai puternici investitori imobiliari din România, care îşi concentrează activitatea pe segmentele de retail şi birouri, se aşteaptă ca numărul celor care merg la cumpărături şi îşi petrec timpul liber în malluri şi centre comerciale să crească după eliminarea restricţiilor legate de pandemie.

„După un proiect amplu de renovare a centrului comercial VIVO! Baia Mare, a cărui valoare totală a fost de aproximativ 7 milioane de euro, vom continua anul acesta cu o serie de lucrări similare care vor viza centrele VIVO! din celelalte oraşe, cu scopul de a le oferi clienţilor o atmosferă contemporană, servicii de cea mai bună calitate şi o experienţă îmbunătăţită de cumpărături. Astfel, vom continua planurile de renovare a centrelor VIVO! din Constanţa, Cluj-Napoca şi Piteşti, parte a strategiei IMMOFINANZ de a ţine ritmul cu cerinţele în continuă schimbare ale clienţilor noştri şi de modernizare a portofoliului de centre comerciale“, a spus Fulga Dinu, country manager operations la IMMOFINANZ România.

Oficialii companiei se aşteaptă ca traficul din centre să crească pe măsură ce oamenii sunt dornici de socializare după doi ani în care au existat mai multe perioade de restricţii. „Mulţi clienţi doresc să-şi poată relua stilul de viaţă anterior pandemiei, prin urmare traficul din malluri a crescut considerabil în ultimele luni. Vedem o revenire clară a traficului încă din lunile noiembrie şi decembrie, acest indicator depăşind în primele luni ale acestui an chiar valorile anterioare pandemiei. Traficul pietonal a crescut în special în centrele comerciale din oraşele mari, cu o evoluţie economică peste media naţională. În centrele noastre VIVO! traficul a înregistrat un salt important comparativ cu valorile din 2020“, a explicat directorul de ţară.

Dincolo de proiectele menţionate, IMMOFINANZ va continua procesul de renovare a centrului VIVO! din Baia Mare, după inaugurarea în noiembrie anul trecut, a parterului modernizat şi anunţarea noilor chiriaşi. În 2022 are în plan să extindă lucrările în vederea renovării spaţiilor comune din centru, amplasate la etajele 1 şi 2, la care se adaugă un concept modern în zona de food court.

„Ultimii doi ani au schimbat, cu siguranţă, comportamentul consumatorilor, iar acest aspect este luat în considerare în ce priveşte investiţiile pe care urmează să le facem pentru modernizarea centrelor noastre comerciale. Nevoia de socializare şi de a petrece timp de calitate în timp ce suntem la cumpărături este în creştere, iar tendinţa este de revenire la un stil de viaţă activ. Vestea bună este că asistăm la o revenire rapidă a traficului în centrele noastre comerciale, în unele cazuri acesta depăşind cifrele înregistrate anterior perioadei pandemice“, a spus directorul de ţară al IMMOFINANZ.

Ea a subliniat că IMMOFINANZ se concentrează acum pe modernizarea centrelor regionale şi evaluează continuu oportunităţile din piaţă, atât în oraşele mari, cât şi în cele medii.

„La nivel internaţional, IMMOFINANZ mizează pe conceptul de parcuri de retail, eficiente din perspectiva costurilor şi rezistente în perioade de criză. Acestea au generat venituri importante în ultimii ani, parcurile de retail fiind un segment în care am observat un potenţial important încă de la început. Suntem în proces de extindere a prezenţei în piaţă cu parcuri de retail STOP SHOP, inclusiv prin dezvoltarea unui concept de locuinţe sustenabile, asociat acestui brand. În România deţinem un singur parc comercial STOP SHOP, la Botoşani, şi suntem în faza de analiză a potenţialului de dezvoltare în această direcţie“, a explicat Fulga Dinu.

„Mini-oraşe“ s-au dezvoltat deja în jurul centrelor comerciale ale IMMOFINANZ, de exemplu la VIVO! Cluj, zona Floreşti, precum şi la Constanţa, aici fiind dezvoltate multe ansambluri rezidenţiale în imediata apropiere a centrelor.

„Ne vom extinde în această direcţie cu lansarea brandului On Top Living, care presupune dezvoltarea de apartamente inteligente, sustenabile, la preţuri accesibile. Această marcă nouă presupune construirea unui etaj suplimentar deasupra parcurilor de retail STOP SHOP, cu locuinţe accesibile, ecologice. Este devreme pentru a discuta abordarea pe care o vom avea la nivel local, dar România este o piaţă cheie pentru grup, iar politica noastră este de a extinde brandurile din portofoliu în toate pieţele pe care suntem activi. Cu toate acestea, ca în orice proiect rezidenţial, factorul cel mai important în luarea deciziei va fi localizarea. Parcurile STOP SHOP sunt, în general, amplasate în zone care pot deservi între 30.000 - 150.000 de locuitori. Astfel, dacă vom identifica loturi de teren aflate deja în portofoliu, pentru dezvoltarea unor astfel de proiecte, le vom lua, cu siguranţă în considerare“, a spus Fulga Dinu.

 

Parteneri: