ZF Supliment Telemuncă

Delia Rotaru, eMAG: În prezent, 3.000 dintre cei 5.000 de angajaţi ai eMAG lucrează în regim de telemuncă

27 apr 2021 Autor: Ramona Cornea

„Vrem să adoptăm un mod de lucru hibrid, în care fiecare coleg are libertatea de a-şi alege mixul potrivit în funcţie de activitatea lui. Toţi cei 3.000 de colegi care în acest moment lucrează de acasă vor putea să decidă împreună cu managerul lor direct câte zile vor veni la birou şi când anume.“

ÃŽn prezent, 3.000 dintre cei 5.000 de angajaÅ£i ai retailerului online eMAG, unul dintre cei mai mari jucători din regiune, cu afaceri de peste 8 miliarde de lei în 2020, lucrează în regim de telemuncă, spune Delia Rotaru, VP People & Organisation în cadrul eMAG. 

„În prezent, suntem peste 5.000 de colegi în eMAG. Anul trecut, creşterea accelerată a businessului a adus cu sine şi creşterea echipelor noastre din toate zonele. Din martie 2020, când am luat rapid decizia de a lucra de acasă, şi până acum, 3.000 de colegi lucrează astfel. Am fost printre companiile care au decis încă din martie anul trecut să treacă la munca de acasă, acolo unde ea a fost posibilă şi nu vom reveni la birou până când nu va fi cât mai sigur să facem asta“, a declarat Delia Rotaru pentru ZF.

Compania a decis să adopte un mod de lucru hibrid în viitor, în care fiecare angajat să aibă posibilitatea să îşi aleagă mixul potrivit în funcţie de activitatea lui, după cum spune reprezentanta eMAG.

„Luna aceasta am decis care va fi politica noastră permanentă de lucru după pandemie, când vrem să adoptăm un mod de lucru hibrid, în care fiecare coleg are libertatea de a-şi alege mixul potrivit în funcţie de activitatea lui.“

„Toţi cei 3.000 de colegi care în acest moment lucrează de acasă vor putea să decidă împreună cu managerul lor direct câte zile vor veni la birou şi când anume. Noi recomandăm cel puţin patru zile pe lună în care să ne vedem cu toţii, pentru a ne menţine astfel cultura, pentru a ne cunoaşte mai bine şi a construi relaţii de încredere, dar şi pentru a-i ajuta pe colegii noi să se adapteze mai uşor şi mai rapid.“

Despre productivitatea angajaţilor eMAG care au lucrat în regim de telemuncă în timpul pandemiei, Delia Rotaru spune că nu a fost o problemă, iar 96% dintre angajaţii care au lucrat astfel spun că s-au simţit productivi.

„Cred foarte mult că oamenii trebuie trataţi ca nişte adulţi, cu încredere şi respect, cu cât mai puţine restricţii şi cu cât mai multă flexibilitate şi libertate de decizie. Avem încredere în echipele noastre, iar ultimul an ne-a demonstrat din plin că avem nişte oameni foarte faini, care îşi fac treaba cu pasiune de oriunde ar fi. În survey-urile pe care le-am derulat intern, colegii ne-au spus ca s-au simţit productivi în mediul de acasă – 78% dintre ei au spus ca s-au adaptat bine sau foarte bine la noul mod de lucru şi 96% au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simţit productivi“, explică ea.

Înainte de a lua decizia să de a trece permanent la munca hibrid, retailerul online a desfăşurat mai multe studii în care a întrebat angajaţii despre cum văd ei lucrurile.

„Printre multe alte concluzii interesante, studiile au scos la iveală că modul de lucru de acasă funcţionează excelent pentru activităţile clar definite, care necesită concentrare şi muncă individuală, iar munca de la birou este foarte utilă pentru activităţile care presupun colaborare şi creativitate. Printre principalele dezavantaje precizate de colegi au fost lipsa momentelor de socializare cu colegii şi dificultatea recreării unui spaţiu informal de colaborare în mediul online“, spune Delia Rotaru.

Fluctuaţia personalului din eMAG este mai jos sau în linie cu cele de la nivelul pieţei per ansamblu. În 2020, compania s-a concentrat pe extinderea echipei, adaugă ea.

„Suntem în permanentă căutare de specialişti în domenii diverse şi interesante. La nivel de organizaţie, avem multe opţiuni de creştere în carieră şi de aceea vrem să ne dezvoltăm oamenii cât mai mult şi să le oferim roluri noi atunci când vor sa crească. Anul 2020 a însemnat pentru noi, în primul rând, extinderea echipelor. Bineînţeles că avem şi colegi care decid să plece, dar plecările noastre sunt mai jos sau în linie cu piaţa, în funcţie de tipul de activitate. Cel mai mult ne bucură însă când unii dintre ei decid să se întoarcă, iar asta cred că spune multe despre cum este să lucrezi în eMAG“, a concluzionat Delia Rotaru.