ZF Transilvania

Afacerile Angelli Spumante & Aperitive au crescut cu 23% în 2021, ajungând la peste 66 mil. lei

Afacerile Angelli Spumante & Aperitive au crescut cu 23%...

Autor: Laurentiu Cotu

02.05.2022, 16:06 74

Angelli Spumante & Aperitive, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa spumantelor, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de 66,2 mil. lei (13,5 mil. euro), în creştere cu 23% faţă de anul anterior, când compania a realizat afaceri totale de aproximativ 53,9 mil. lei (11,2 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Angelli Spumante & Aperitive a avut anul trecut un profit net de 8 mil. lei (1,6 mil. euro), mai mult cu 23,6% faţă de anul precedent, conform datelor publice. Compania a ajuns în 2021 la un număr mediu de 77 de angajaţi.  

Angelli Spumante & Aperitive nu mai produce în România din anul 2014, mutând peste hotare producţia pe fondul condiţiilor eco­no­mice dificile de pe plan local la acel moment. Com­pania, care anterior se numea Astese Production, a fost fondată în 1994 şi a fost preluată de grupul german Hen­kell & Co. în 2003, iar în prezent are în portofoliu atât vinuri spumante, cât şi ape­ritive. La începutul anului 2020, Henkell a fuzionat cu grupul spaniol Freixenet, lider pe piaţă pentru cate­goria de vinuri spumante de tip cava (vinuri spaniole). Astăzi, Henkell & Freixenet este lider de piaţă în Ger­mania, Spania, Italia, SUA, Austria, Elveţia, Ungaria, Polonia şi Belgia.

Începând cu anul 2017, Angelli a devenit unic importator al grupului Radeberger în România şi Republica Moldova. Grupul Radeberger este specializat în producţia de bere, iar printre mărcile sale se află berea DAB. Pe de altă parte, brandul Angelli este  cel mai vândut brand de vin spumant de pe plan local, conform datelor furnizate anterior de compania de cercetare de piaţă The IWSR.

În ultimii ani, piaţa vinurilor spumante din România a cunoscut o creştere, de când în trend a apărut Prosecco, spumantul italian care a prins şi la noi ca băutură de club şi terase. Totuşi, în România vinul spumant rămâne o băutură festivă, fiind consumat aproape exclusiv la evenimente, nu ca în ţările în care consumul acestei categorii de vin a intrat aproape în cotidian. Dacă în 2003- 2004 erau foarte puţini producători ce aveau în portofoliu vinuri spumante, în 2021, în România, sunt deja multe crame cunoscute care promovează şi spumante.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO