ZF Transilvania

Afacerile germanilor de la Mahle au crescut cu 48% în 2021, ajungând la peste 830 mil. lei

Afacerile germanilor de la Mahle au crescut cu 48% în...

Autor: Laurentiu Cotu

30.06.2022, 12:57 388

Mahle Componente de Motor, subsidiara locală a grupului german Mahle cu vânzări globale de 10,9 mld. euro, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de aproximativ 830,3 mil. lei (168,7 mil. euro), în creştere cu 48% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania şi-a adâncit însă pierderea în 2021, până la 43,4 mil. lei (peste 8,8 mil. euro), de la aproximativ 42,6 mil. lei (8,8 mil. euro) în anul anterior, arată datele publice. Mahle Componente de Motor a ajuns în 2021 la un număr mediu de 1.093 de angajaţi, cu 172 de oameni mai mult faţă de anul precedent.

Compania produce la Timişoara sepa¬ratoare de ulei, elemente de filtre, filtre de aer, filtre de habitaclu, garnituri de chiuloasă şi galerii de admisie pentru producătorii mari de autoturisme. Fabrica de componente auto Mahle de la Timişoara a ajuns în 2018 la o suprafaţă de 28.000 mp, după ce a fost extinsă cu 4.000 mp, ca urmare a creşterii comenzilor. În portofoliu companiei se află clienţi precum Rolls-Royce, BMW, Mercedes-Benz, dar şi Volkswagen, Fiat, Renault sau Dacia, potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii Mahle.

Compania Mahle Componente de Motor a fost înfiinţată în anul 2005 la Timişoara, cu domeniu principal de activitate fabricarea altor piese şi accesorii pentru autovehicule şi pentru motoare de autovehicule. Până în 2016, Mahle a avut două fabrici la Timişoara, una care produce componente auto - Mahle Componente de Motor Timi¬şoara şi o a doua axată pe sisteme şi soluţii de filtrare – Mahle Industrial Filtration Timişoara. Cea din urmă a fost vândută către compania americană Filtration Group, valoarea tranzacţiei nefiind însă făcută publică.

Compania Mahle Componente de Motor este subsidiara locală a grupului german Mahle cu vânzări globale de 10,9 mld. euro în 2021. Grupul Mahle are aproximativ 72.000 de angajaţi la nivel global, deţinând 160 de locaţii de producţie şi 12 centre de cercetare şi dezvoltare, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.
Industria auto a fost lovită în 2021 de patru crize, pornind de la pandemie, continuând cu lipsa componentelor electronice şi cu scumpirea ma¬teriilor prime, iar pe final de an industria să fie lovită de creş¬terea puternică a costurilor legate de energie. Peste acestea s-a supra¬pus şi explozia preţurilor transpor¬turilor dinspre Asia, care au crescut şi de zece ori. Constructorii auto au renegociat o parte dintre contractele cu furnizorii, însă chiar şi aşa o parte din costul suplimentar va fi transferat şi într-o creştere a preţurilor maşinilor noi.

Cele mai mari zece grupuri şi pro¬ducători de componente auto de pe piaţa locală au înregistrat în 2020 un business cumulat de 39 de miliarde de lei, în scădere uşoară de la 40,5 miliarde de lei în 2019. Cei mai mari producători de componente auto din România sunt Continental, Star Assembly,  Autoliv, Michelin, Hella Pirelli, Bosch, Marquardt, Leoni şi Yazaki, potrivit topului producătorilor de componente auto realizat de ZF.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO