ZF Transilvania

Distribuitorul Amigo & Intercost investeşte 3 mil. euro într-o fabrică de băuturi spirtoase în Miercurea Ciuc, judeţul Harghita

Distribuitorul Amigo & Intercost investeşte 3 mil. euro...

Autor: Laurentiu Cotu

04.10.2022, 10:11 291

Amigo & Intercost, companie distribui­toa­re de băuturi din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita, derulează un proiect de investiţii de aproximativ 3 mil. euro în construcţia unei fabrici de băuturi spirtoase în Miercurea Ciuc. Amigo & Intercost SRL este cea mai mare companie a Amigo Group, având ca obiect principal de activitate distribuţia de băuturi.

’’Obişnuim să gândim investiţiile la nivelul întregului grup de companii – producţie, distribuţie, retail. În acest sens, am demarat construcţia unei noi fabrici de băuturi spirtoase în Miercurea Ciuc, în valoare de aproximativ 3 milioane euro. Lucrările vor continua şi în a doua jumătate a anului. Pe de altă parte, în luna iunie am deschis primul nostru magazin Amigo tip discount în Miercurea Ciuc şi am inaugurat un nou depozit de produse finite aflate în distribuţie’’, a declarat pentru ZF Transilvania Roxana Tudor, directorul de marketing al Amigo Group.

Compania Amigo & Intercost a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de aproximativ 91 mil. euro, în creştere cu circa 13% faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor transmise de companie şi a celor de la Ministerul Finanţelor.

’’Cifra de afaceri din primul semestru al anului 2022 este mai mare decât cea înregistrată de companie în aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest lucru se datorează atât volumului mai mare tranzacţionat, cât şi inflaţiei. Pentru întreg anul 2022 estimăm o cifră de afaceri în creştere cu câteva procente faţă de anul anterior’’, a spus Roxana Tudor.

Amigo & Intercost are puncte de lucru în Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Joseni, Cristuru Secuiesc, Sfântu Gheorghe, Braşov (Cristian), Făgăraş, Piatra Neamţ, Alba Iulia şi Bacău. Totodată, Amigo & Intercost are peste 100 de furnizori şi peste 7.000 de clienţi. Compania distribuie atât mărcile pro­prii ale Amigo, cât şi branduri ale unor pro­ducători precum Vincon, Heineken, Cricova, Angelli sau Cramele Recaş.

’’Creşterea preţurilor din sectorul energetic, dublată de diminuarea disponibilităţii materiilor prime şi materialelor în toate sectoarele economice, nu ne-a ocolit nici pe noi. Furnizorii nu mai pot menţine preţurile un an, ca înainte de criză, şi uneori nici măcar o lună, din cauza imprevizibilităţii costurilor. Practic, există riscul ca fiecare nouă comandă, respectiv livrare, să presupună preţuri majorate, indiferent că discutăm de fructe, zahăr, alcool, etichete, dopuri sau sticle. Similar, serviciile se scumpesc în continuare. Pentru noi, un impact semnificativ a avut scumpirea transportului, mai ales în cazul importurilor noastre de marfă şi materiale din Ungaria, Bulgaria, Olanda, Italia etc’’, a afirmat directorul de marketing al Amigo Group.

În 2021, Amigo & Intercost a introdus pe piaţa din România lichiorul Unicum Barista, în cadrul parteneriatului strategic cu producătorul Zwack Unicum din Ungaria. Având în vedere instabilitatea situaţiei economice naţionale indusă de pandemie, coroborată cu restricţiile aplicate segmentului HoReCa în 2021, Amigo & Intercost şi-a desfăşurat raporturile comerciale într-o proporţie mult mai mare cu jucătorii din retail (atât cu cei din retailul modern, cât, mai ales, cu cei din retailul independent. Astfel, vânzarea din HoReCa s-a mutat în retail, pe fondul creşterii consumului la domiciliu, potrivit unor informaţii anterioare furnizate de reprezentanţii companiei.

’’În fabrică am făcut eforturi pentru reducerea consumului de gaze şi curent electric, prin optimizarea planificării producţiei, iar în Amigo & Intercost am eficientizat rutele colegilor din departamentele de vânzări şi logistică, astfel încât să reducem consumul de carburant. Traversăm deja o criză economică şi nu există niciun indiciu că acesta s-ar apropia de sfârşit, ci, dimpotrivă, estimăm că va escalada către finalul anului şi mai ales în primăvara viitoare, când facturile la gaze şi electricitate vor afecta populaţia şi micii întreprinzători’’, a mai spus Roxana Tudor. În prezent, în cadrul Amigo & Intercost activează peste 750 de angajaţi, iar la nivel de grup sunt peste 1.100 de oameni, compania intenţionând să mai recruteze personal anul acesta.

’’Există într-adevăr un deficit de forţă de muncă şi în domeniul nostru de activitate, mai ales în ceea ce priveşte depozitele, logistică. Pentru suplinirea acestui deficit, am apelat în numeroase rânduri la furnizori de forţă de muncă din străinătate’’, a precizat directorul de marketing al Amigo Group.

Compania Amigo a fost înfiinţată în anul 1992 de antreprenorul Tibor Becze, cu activităţi de producţie a băuturilor alcoolice. În 2000, compania a fuzionat cu o firmă competitoare, Intercost (József Biró fiind unul dintre fondatori), creând astfel grupul Amigo & Intercost. Sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum se ridică la peste 10 miliarde de lei, conform estimărilor ZF. Principalii jucători de pe piaţă sunt Aquila, Interbrands, Ma­cro­mex, Punctual Comimpex şi Amigo & Intercost.     

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO