ZF Transilvania

Eurial Invest: Vanzarile auto au scazut cu 65%

12.05.2009, 16:47 95

Compania clujeana Eurial Invest, dealer local al marcii Peugeot, a vandut in primele trei luni din acest an 62 de autoturisme Peugeot, in scadere cu peste 65% fata de perioada similara de anul trecut, cand compania a comercializat 179 de unitati Peugeot. La inceputul anului in curs, Eurial Invest anunta ca a incheiat anul 2008 cu vanzari totale de 694 de unitati, in scadere cu 37% fata de 2007, cand compania a vandut 950 de masini.

„Cifra de afaceri pentru anul in curs se va contura in functie de factorii generali care influenteaza piata auto, cel mai probabil pe un trend descendent. Inghetarea cererii la un nivel foarte scazut, fluctuatia cursului de schimb valutar, complexitatea conditiilor pentru obtinerea creditelor bancare sunt doar cativa factori care vor determina evolutia vanzarilor in acest an. Pe fondul scaderii vanzarilor de masini noi e vizibila, in totalul cifrei de afaceri, cresterea ponderii veniturilor din serviciile post-vanzare, activitatile de service si vanzare a pieselor de schimb si accesorii’’, a declarat Mircea Dezmirean, director de vanzari in cadrul Eurial Invest.
Dealerul clujean nu a dorit sa faca publice rezultatele financiare pentru anul 2008, Eurial Invest incheind exercitiul financiar din 2007 cu o cifra de afaceri de peste 14,5 mil. euro.
„Piata auto locala a masinilor noi se confrunta cu o scadere puternica a vanzarilor pe fondul reducerii masive a cererii. Pe de alta parte, piata este impulsionata de gradul redus de motorizare si de programul de innoire a parcului auto. Pentru clienti va conta mai mult oferta, ce include dotari, preturi, garantii, service, astfel acestia vor cauta ofertele mai bogate si preturile mai mici. Oferta de servicii in perioadele de garantie, dar si post-garantie, trebuie sa fie stimulativa atat la nivel de varietate si durata, cat si ca preturi’’, spune Mircea Dezmirean.
Statisticile APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) indica o scadere de 12% a vanzarilor pe piata autohtona a masinilor noi in 2008, la un nivel de 324.080 de autovehicule. Tot anul trecut, importurile de autoturisme s-au redus cu 7,7% fata de 2007, la nivelul de 189.050 de unitati, in timp ce vanzarile autoturismelor autohtone au inregistrat un declin de peste 26%, la 81.945 de masini.
„Conjunctura nefavorabila influenteaza clientii, aparand o anumita reticenta din partea acestora cand vine vorba de achizitia autoturismelor noi, ceea ce duce la ingreunarea peste masura a actului de vanzare. Evolutia vanzarilor in 2008 a fost influentata de diversi factori neprevizionati precum cresterea pretului la combustibil si la materiile prime, demararea cu intarziere a programului de innoire a parcului auto, introducerea noii taxe de poluare, dar si presiunea crizei economice’’, a spus directorul de vanzari al companiei Eurial Invest. Factorii care ar putea sustine piata auto sunt, potrivit conducerii Eurial Invest, lansarea unor noi modele de autoturisme si cresterea investitiilor in infrastructura.
Din totalul celor 694 de unitati comercializate in 2008 de Eurial Invest, cele mai bine vandute modele au fost Peugeot 206, model comercializat in 209 unitati, Peugeot 207 - in 114 unitati, modelul Peugeot Boxer - in 73 de unitati, Peugeot 308 - in 72 de unitati, iar modelul Peugeot 107 - in 33 de unitati.
Potrivit oficialilor Eurial Invest, din totalul celor 950 de unitati comercializate in 2007, cele mai bine vandute masini au fost pe segmentul de autoturisme Peugeot 206, livrat in 213 unitati, urmat de Peugeot 207, comercializat in 194 de unitati, Peugeot 307 - livrat in 121 de unitati, Peugeot 407, comercializat in 83 de unitati, Peugeot 107, vandut in 82 de unitati, si Peugeot 308, comercializat in 11 unitati.
„Anul trecut am reusit relocarea showroom-ului de la Alba Iulia intr-o noua locatie, in incinta Alba Mall, si intentionam sa deschidem un showroom in judetul Salaj. Tot in categoria investitii am luat in calcul deschiderea in viitorul apropiat a unui service auto alaturi de showroom-ul din Alba Iulia’’, a afirmat Mircea Dezmirean.
Marca Peugeot este prezenta in Romania din 1991 prin intermediul grupului Eurial. Grupul Eurial Invest este alcatuit din sase concesiuni construite dupa conceptul Blue-Box, localizate trei in Bucuresti si cate una in Pitesti, Ploiesti si Cluj-Napoca, si trei showroom-uri: doua in Bucuresti si unul in Alba Iulia. La nivel national, reteaua Peugeot din Romania este formata din importatorul autorizat Peugeot, cu sediul in Bucuresti, si din cei 21 de distribuitori agreati ce acopera 42 de orase.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO