ZF Transilvania

Germanii de la Optibelt au ajuns la afaceri de 62,7 mil. euro cu fabrica de curele pentru autovehicule din Maramureş

Germanii de la Optibelt au ajuns la afaceri de 62,7 mil....

Autor: Laurentiu Cotu

11.04.2022, 17:10 80

Producătorul de componente auto Optibelt Power Transmission din localitatea Tăuţii-Măgherăuş, judeţul Maramureş, subsidiara locală a grupului german Arntz Optibelt, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 62,7 mil. euro, în creştere cu 53% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie şi a celor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut în 2020 afaceri de peste 41 mil. euro (197,9 mil. lei) şi un profit net de 3 mil. euro (14,4 mil. lei), conform datelor publice.

’’Anul trecut am observat o creştere semnificativă a cererii faţă de produsele noastre, care se pare că se va menţine sau chiar va creşte în acest an. Pentru 2022 am alocat 10 milioane de euro pentru extinderea producţiei cu încă o hală de 6.400 de metri pătraţi, dar şi pentru noi linii de producţie a curelelor’’, a declarat pentru ZF Transilvania Attila Gittinger, directorul tehnic al companiei Optibelt Power Transmission.

Optibelt a intrat pe piaţa locală în urmă cu mai bine de 10 ani prin deschiderea unei fabrici de curele pentru autovehicule şi pentru aparate electrocasnice în localitatea Tăuţii-Măgherăuş, în apropierea municipiului Baia Mare, printr-o investiţie iniţială de 5-6 mil. euro, care ulterior a crescut la 10 mil. euro, potrivit informaţiilor de la aceea vreme. Compania a investit anul trecut 2,2 mil. euro pentru punerea în funcţiune a unei noi linii de producţie, în extindere, echipamente tehnologice noi, depozit şi hală metalică. Optibelt Power Transmission are în prezent 606 angajaţi şi intenţionează să ajungă la peste 675 de oameni până la finalul acestui an.

Proprietarul companiei Optibelt Power Transmission este firma germană Deutsche Keilriemen GmbH, companiei membră a grupului Arntz Optibelt. Grupul Arntz Optibelt este unul dintre producătorii importanţi de curele de transmisie, care dezvoltă soluţii de acţionare pentru utilizare în inginerie mecanică, industria auto, sectorul maşinilor agricole, industria electrocasnică şi industria medicală. Grupul german deţine locaţii de producţie şi centre proprii de logistică şi vânzări în Europa, America de Nord şi de Sud, Asia şi Australia.

Industria auto a fost lovită în 2021 de patru crize, pornind de la pandemie, continuând cu lipsa componentelor electronice şi cu scumpirea ma­teriilor prime, iar pe final de an industria să fie lovită de creş­terea puternică a costurilor legate de energie. Peste acestea s-a supra­pus şi explozia preţurilor transpor­turilor dinspre Asia, care au crescut şi de zece ori. Constructorii auto au renegociat o parte dintre contractele cu furnizorii, însă chiar şi aşa o parte din costul suplimentar va fi transferat şi într-o creştere a preţurilor maşinilor noi.

Cele mai mari zece grupuri şi pro­ducători de componente auto de pe piaţa locală au înregistrat în 2020 un business cumulat de 39 de miliarde de lei, în scădere uşoară de la 40,5 miliarde de lei în 2019. Cei mai mari producători de componente auto din România sunt Continental, Star Assembly,  Autoliv, Michelin, Hella Pirelli, Bosch, Marquardt, Leoni şi Yazaki, potrivit topului producătorilor de componente auto realizat de ZF.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO