ZF Transilvania

Kaufland a deschis un hipermarket în staţiunea Sovata, judeţul Mureş, şi a ajuns la o reţea naţională de 138 de magazine

Kaufland a deschis un hipermarket în staţiunea Sovata,...

Autor: Laurentiu Cotu

15.12.2020, 17:42 330

Grupul german Kaufland, liderul pieţei locale de comerţ după cifra de afaceri, a deschis marţi, 15 decembrie, un nou magazine, în staţiunea balneoclimaterică Sovata, judeţul Mureş, acesta fiind hipermarketul cu numărul 138 al reţelei la nivel naţional şi al zecelea deschis de companie în anul calendaristic 2020.

Deschis iniţial în 2017 sub un format estival, magazinul Kaufland din Sovata a funcţionat temporar pe timpul verii, fiind amenajat într-un cort. Ca urmare a succesului în rândul clienţilor, Kaufland a transformat formatul de magazin într-unul permanent. Magazinul are o suprafaţă totală de peste 5.400 metri pătraţi, din care peste 3.000 de metri pătraţi sunt destinaţi spaţiului interior de vânzare.

’’Deşi a fost un an plin de provocări, compania şi-a continuat planurile de investiţii în România, alocând 300 de milioane euro, direcţionate cu precădere spre achiziţia de terenuri, modernizarea magazinelor existente, tehnologii noi, expansiune şi construcţie. Aproximativ 80 de locuri de muncă sunt create de Kaufland în cadrul acestui magazin, ce sprijină dezvoltarea economiei locale’’, au declarat reprezentanţii Kaufland România într-un comunicat de presă.

Retailerul german are 1.300 de magazine în 8 ţări din Europa, 132.000 de angajaţi şi o reţea de 138 de magazine în România. Kaufland a raportat afaceri de 11,8 miliarde de lei în 2019 pe plan local. Potrivit companiei, 80% din produsele reţelei sunt de origine românească şi 60% din carnea de porc este produsă în România.

Nemţii au hipermarketuri cu preţuri mici, cu suprafeţe ce variază între 2.000 şi 5.500 mp în funcţie de mărimea oraşului unde sunt amplasate. Aceste magazine sunt de două-trei ori mai mici decât ale con­cu­renţei care măsoară între 7.000 şi 13.000 mp. Investiţia într-un astfel de magazin Kaufland variază între 7 şi 10 mil. euro, potrivit celor mai recente date ale ZF. Kaufland este prezent local de 15 ani, în 2005 fiind deschisă prima unitate în zo­na Colentina din Capitală. Apoi, com­pa­nia s-a extins an de an cu între 4 şi 13 ma­ga­zine noi, ajungând să acopere toată ţara.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO