ZF Transilvania

Napochim: Vanzarile de mase plastice sunt in scadere

Napochim: Vanzarile de mase plastice sunt in scadere
28.10.2008, 19:32 110

 

Compania Napochim din Cluj-Napoca, producator local de mase plastice, a realizat in primul semestru din acest an o cifra de afaceri de peste 1,7 mil. euro (6,07 mil. lei), ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu peste 12% in euro si 7% in lei fata de perioada similara a anul trecut.

Compania clujeana a realizat in primul semestru din 2007 o cifra de afaceri de 1,95 mil. euro (6,49 mil. lei) si a incheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu vanzari totale de peste 3,99 mil. euro (13,31 mil. lei). Conducerea companiei preconizeaza ca va obtine pana la finele anului in curs o cifra de afaceri similara cu cea realizata in 2007.
"Piata locala a maselor plastice inregistreaza o stagnare fata de anul trecut. Cei mai multi producatori din acest domeniu de activitate realizeaza scaderi ale vanzarilor in prezent, fapt ce a influentat negativ piata'', a declarat pentru ZF Transilvania directorul general al companiei Napochim, Cornel Porumb.
Napochim s-a confruntat si anul trecut cu preturi in crestere la materiile prime, care au avansat cu 10-20% fata de anul 2006, cea mai buna perioada a anului din punct de vedere a vanzarilor fiind intervalul septembrie-decembrie. Ponderea exportului este de aproximativ 25% din totalul cifrei de afaceri a companiei.
Compania a anuntat demararea in acest an a unui proiect de investitii in valoare de 2,5 milioane de euro pentru achizitionarea de utilaje si echipamente. Proiectul investitional care urmeaza sa fie finalizat in a doua parte a anului viitor prevede in principal cresterea capacitatilor de productie.
"Suntem nevoiti sa investim in retehnologizare pentru a fi competitivi pe piata. In acest sens trebuie sa crestem capacitatile de productie ale companiei, mai ales anticipand faptul ca cresterea pretului la materiile prime utilizate in procesele de fabricatie si instabilitatea cursului leu-euro vor influenta negativ derularea contractelor existente cu firmele din strainatate'', spune Cornel Porumb.
Compania clujeana a derulat si in 2007 un program de investitii in vederea achizitionarii de utilaje si echipamente, masini de sudat, innoirea liniilor de productie de folii din PVC. Napochim desfasoara in principal activitati de productie a articolelor de menaj si bucatarie, articole pentru echiparea bailor, rechizite scolare, ambalaje, ghivece, folii si sisteme de izolatii.
"In urma cu trei ani am introdus in portofoliul nostru de produse diverse tipuri de caserole, ambalaje si farfurii in urma unei investitii intr-o linie de ambalaje de unica folosinta, firma noastra fiind in prezent a doua companie din tara care a decis sa investeasca in linii de productie a caserolelor dupa Romcarbon Buzau", a afirmat Cornel Porumb.
Printre furnizorii importanti de materii prime ai Napochim sunt firmele Arpechim, Oltchim si Rompetrol Rafinare, partenerii externi de afaceri ai companiei fiind din Germania si Italia. Compania Napochim are o retea de distributie proprie, care acopera toate judetele tarii, iar unele sortimente de produse sunt livrate prin retelele de hipermarketuri.
"Vom fabrica in perioada urmatoare de timp noi produse, pastrand in continuare marfurile care ne aduc profit din segmentul bunurilor de larg consum'', spune directorul general al companiei clujene.
Compania Napochim a fost infiintata in anul 1950, desfasurand activitati de prelucrare a maselor plastice. In anul 1990 a avut loc privatizarea firmei, asociatia salariatilor PAS Napochim detinand 51,11% din actiuni, un alt actionar important fiind S.S.I.F. Broker cu o participatie de 13,17%, restul de 35,71% dintre actiuni aflandu-se in posesia unor persoane fizice.
Actiunile companiei Napochim sunt listate la Bursa de Valori Bucuresti, compania incheind ultima sedinta de tranzactionare la pretul de 0,1300 de lei pe actiune, la o capitalizare de 8.259.702 lei, capitalul social al firmei fiind de 6.353.617 lei.
 Numarul de salariati ai firmei clujene este in prezent de 193 de persoane, fata de 233 de angajati in 2007. Principalii concurenti ai Napochim pe piata autohtona sunt firmele Limpack, filiala din Romania a grupului francez Limpack International, Coobox, austriecii de la Petruzalek si companiile din Romania, Prodplast, Plastor Munplast, Sterk Plast.

AFACERI DE LA ZERO