ZF Transilvania

Producătorul de anvelope Michelin şi-a dublat profitul în 2021, ajungând la 29 mil. euro

Producătorul de anvelope Michelin şi-a dublat profitul...

Autor: Laurentiu Cotu

09.06.2022, 16:14 178

Michelin România, parte a grupului francez Michelin, unul dintre cei mai mari producători de anvelope la nivel mondial, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de peste 4,21 mld. lei (856,3 mil. euro), în creştere cu 32,4% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de 3,18 mld. lei (658 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Michelin România a realizat în 2021 un profit net de peste 143 mil. lei (29 mil. euro), de 2,2 ori mai mare faţă de anul precedent, când compania avut un câştig net de 64,6 mil. lei (13,4 mil. euro), conform datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 4.394 de angajaţi, cu 470 de oameni mai mult decât în 2020.

Mi­chelin deţine în România trei fabrici - două la Zalău (una de cord metalic şi una pentru anvelope de camion şi utilaje), şi încă una la Floreşti, unde produce exclusiv anvelope pentru autoturisme sub brandurile Kleber, care reprezintă aproximativ trei sferturi din producţie şi BF Goodrich, conform unor informaţii oferite anterior de companie.

Uzina Michelin de la Zalău produce amestecuri de cauciuc şi alte produse semifinite, anvelope de camion pentru nivelurile inferior şi superior al segmentului de piaţă intermediar, sub mărcile BFGoodrich, Taurus, Kormoran, Riken, Tigar şi Orium, dar şi anvelope pentru activităţile de inginerie civilă, şantier, minerit, agricultură, metrou şi alte tipuri de anvelope pentru activităţi specifice, potrivit unor informaţii anterioare.

Începând cu 2014, în Bucureşti s-au pus bazele unui centru de servicii pentru Michelin în Europa, responsabil pentru gestionarea operaţiunilor de achiziţii, contabilitate, control de gestiune, administrarea proceselor de vânzare, logistică şi resurse umane. În plus, începând din 2018, Bucureşti este sediul regiunii Europa Centrală, de unde compania coordonează activitatea comercială, industrială şi serviciile suport pentru 20 de ţări din Europa Centrală, potrivit unor informaţii anterioare.

La nivel global, grupul Michelin a avut vânzări totale de 20,5 mld. euro în 2020, potrivit site-ului companiei. Producţia loca­lă de anvelope este do­minată de trei mari jucători, toţi stră­ini (Conti­nen­tal, Michelin şi Pi­relli). Toate cele trei companii se află între cele mai va­lo­roase din eco­nomia locală. De altfel, top zece al celor mai mari companii exportatoare este dominat categoric de firme din industria auto sau cu producţie legată de sectorul auto.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO