ZF Transilvania

Producătorul de componente auto Faurecia România şi-a menţinut afacerile la 1 mld. lei în 2021

Producătorul de componente auto Faurecia România şi-a...

Autor: Laurentiu Cotu

19.05.2022, 19:30 373

Compania Faurecia România, subsidiara locală a gigantului francez Faurecia, cu 111.000 de angajaţi şi vânzări globale de 15,6 mld. euro, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de 1,038 mld. lei (211 mil. euro), în scădere cu 1% faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania şi-a adâncit anul trecut pierderile la 38,5 mil. lei (7,8 mil. euro), de la 18,1 mil. lei (3,7 mil. euro) în 2020, conform datelor publice. Faurecia a ajuns în 2021 la un număr mediu de 2.287 de angajaţi, cu 136 de oameni mai puţin decât în anul precedent.

Faurecia activează pe piaţa din România din anul 2003. În fabricile deţinute de francezii pe plan local se desfăşoară activităţi de coasere a tapiseriei pentru scaunele auto, coasere componente auto interioare, de producţie a pieselor injectate din plastic şi a sistemelor de evacuare a gazelor. Faurecia Romania SRL, cu sediul central în Tălmaciu, Sibiu. deţine pe piaţa locală fabrici la Tălmaciu (scaune auto), Craiova (sisteme de control al emisiilor), Mioveni (sisteme de interior), la Budeşti, lângă Râmnicu Vâlcea (scaune auto) şi Căteasca, judeţul Argeş (sisteme de interior).

Francezii mai deţin pe piaţa locală şi compania Euro Auto Plastic Systems SRL, înfiinţată în anul 2002 de către AD Plastik Croaţia şi Simoldes Plasticos din Portugalia. În luna ianuarie 2007, în acţionariatul companiei a intrat gigantul francez Faurecia, prin preluarea acţiunilor de la Simoldes Plasticos Portugalia. Euro Auto Plastic Systems produce în fabrica din Mioveni, judeţul Argeş, piese injectate din plastic şi piese termoformate, panouri de uşi, bare de protecţie şi sisteme de amortizare a zgomotului pentru uzina Dacia din Mioveni, parte a grupului francez Renault.

La nivel global, Faurecia a avut în 2021 vânzări consolidate de peste 15,6 miliarde de euro şi 111.000 de angajaţi, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Faurecia este listată la bursa Euronext Paris şi tranzacţionată pe piaţa de acţiuni din SUA la NYSE over-the-counter (OTC).

Industria auto a fost lovită în 2021 de patru crize, pornind de la pandemie, continuând cu lipsa componentelor electronice şi cu scumpirea ma­teriilor prime, iar pe final de an industria să fie lovită de creş­terea puternică a costurilor legate de energie. Peste acestea s-a supra­pus şi explozia preţurilor transpor­turilor dinspre Asia, care au crescut şi de zece ori. Constructorii auto au renegociat o parte dintre contractele cu furnizorii, însă chiar şi aşa o parte din costul suplimentar va fi transferat şi într-o creştere a preţurilor maşinilor noi.

Cele mai mari zece grupuri şi pro­ducători de componente auto de pe piaţa locală au înregistrat în 2020 un business cumulat de 39 de miliarde de lei, în scădere uşoară de la 40,5 miliarde de lei în 2019. Cei mai mari producători de componente auto din România sunt Continental, Star Assembly,  Autoliv, Michelin, Hella Pirelli, Bosch, Marquardt, Leoni şi Yazaki, potrivit topului producătorilor de componente auto realizat de ZF.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO