ZF Transilvania

Producătorul Eurosport DHS a ajuns la afaceri de 79 mil. euro cu fabrica de biciclete din Deva

Producătorul Eurosport DHS a ajuns la afaceri de 79 mil....

Autor: Laurentiu Cotu

23.06.2022, 16:09 409

Producătorul de biciclete Eurosport DHS, controlat de investitori chinezi şi germani, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de 388,6 mil. lei (79 mil. euro), în creştere cu 16% faţă de anul precedent, când compania a avut afaceri totale de peste 334,8 mil. lei (69,2 mil. euro), potrivit calculelor ZF pe baza datelor publice. Compania a realizat anul trecut un profit net de aproape 6 mil. lei (1,2 mil. euro), apropiat de rezultatul înregistrat în anul anterior, având un număr mediu de 406 angajaţi, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor.

Eurosport DHS a fost înfiinţată în anul 2004 cu obiect principal de activitate producţia de biciclete, fiind controlată de investitori chinezi şi de germanii de la Prophete Gmbh, potrivit celor mai recente date. Aceştia din urmă sunt activi în producţia de biciclete din Germania, având o istorie de peste 100 de ani. Unitatea de producţie a bicicletelor DHS din Deva a fost inaugurată în urma unei investiţii iniţiale de peste 6 mil. euro, care ulterior a crescut la peste 20 mil. euro, potrivit datelor anterioare ale ZF. Eurosport DHS face parte din grupul DHS, alături de compania DHS Bike Parts. Cea de-a doua companie a grupului, DHS Bike Parts, a fost înfiinţată în anul 2008 şi se ocupă de fabricarea diverselor piese pentru biciclete.

Trei companii active în producţia de biciclete îşi fac loc în top 500 de exportatori din 2021, este vorba de Madirom Prod (controlată de gigantul francez Decathlon), de Mechrom Industry (ce are în spate grupul italian Campagnolo) şi Eurosport DHS (o firmă cu acţionariat chinezo-german), arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor de la INS.

Producţia de biciclete a explodat în România în ultimii zece ani sau chiar mai bine, valoarea sectorului crescând de circa zece ori, în timp ce numărul de companii s-a dublat, la fel şi numărul de salariaţi, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Mai exact, în 2008-2009, pe piaţa locală se realizau vehicule pe două roţi în valoare de 130-165 mil. lei. Era vorba de 14 companii care aveau în total 700-800 de salariaţi. Apoi, sectorul a crescut puternic, pentru a se stabiliza în ultimii ani (2018-2020, deci inclusiv în primul an de pandemie) la peste 1,3 mld. lei şi peste 1.700 de salariaţi.

România e deja unul dintre marii producători de profil din Europa, realizând atât produse finite, cât şi componente. În ultimii doi ani însă, au fost anunţate două investiţii mari în domeniu. Prima este fabrica de 30 mil. euro a grupului Sport Mechanical Workshop la Timişoara, care va ajunge să producă 1,5 milioane de unităţi. O a doua investiţie a fost anunţată anul trecut, este vorba de grupul german Corratec, care va începe anul acesta să producă biciclete la Timişoara, unde vrea să angajeze 300 de oameni în doi ani. Astfel, nemţii vor realiza aici 300.000 de vehicule pe an, conform anunţului anterior făcut de aceştia.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO