ZF Transilvania

Producătorul vinurilor spumante Zarea a ajuns la afaceri de 110,4 mil. lei în 2020, plus 10%

Producătorul vinurilor spumante Zarea a ajuns la afaceri...

Autor: Laurentiu Cotu

15.11.2021, 17:35 198

Zarea, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa băuturilor alcoolice, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 110,4 mil. lei (22,9 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri totale de 100,5 mil. lei (21,2 mil. euro), potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor existente pe site-ul Ministerului Finanţelor. Zarea a realizat anul trecut un profit net de peste 9 mil. lei (1,9 mil. euro), mai mult cu 14% faţă de anul precedent, când câştigul net al companiei a fost de 7,9 mil. lei (1,6 mil. euro), conform datelor publice. Compania a ajuns în 2020 la un număr mediu de 209 angajaţi.

Compania care are în portofoliu brandul de vinuri spumante şi de vinars Zarea, cidrul Dacic, spumantele Dorato, dar şi băuturile spirtoase Milcov, Moldova şi Arad. Producătorul comercializează direct produsele din portofoliu în reţele de magazine precum Auchan, Cora, Carrefour, Kaufland, Lidl, Mega Image sau Selgros şi indirect prin cel puţin un distribuitor în fiecare judeţ din ţară, potrivit unor informaţii anterioare. Compania vinde produsele şi în afara ţării.

Compania Zarea are principali acţionari companiile Ambra SA (51%) şi Karom Trading SRL (38,5%). Ambra este controlată de producătorul german de spumante Schloss Wachenheim, potrivit ultimelor date. Zarea deţine două unităţi de producţie, una în cartierul Bucureştii Noi din Capitală, iar cealaltă în Otopeni, conform celor mai recente date.

În ultimii ani, piaţa vinurilor spumante din România a cunoscut o creştere, de când în trend a apărut Prosecco, spumantul italian care a prins şi la noi ca băutură de club şi terase. Totuşi, în România vinul spumant rămâne o băutură festivă, fiind consumat aproape exclusiv la evenimente, nu ca în ţările în care consumul acestei categorii de vin a intrat aproape în cotidian. Dacă în 2003- 2004 erau foarte puţini producători ce aveau în portofoliu vinuri spumante, în 2021, în România, sunt deja multe crame cunoscute care promovează şi spumante.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO